گوناگون

روستاهای گردشگری خراسان‌جنوبی نیازمند پوشش ارتباطی کامل

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به وضعیت خاص جغرافیایی استان نیاز است تا پایان سال، همه‌ی روستاهای استان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، پوشش کامل ارتباطی داشته باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، به نقل از اداره‌کل روابط‌ عمومی استانداری خراسان‌جنوبی،«وجه‌الله خدمتگزار» در دیدار با وزیر ارتباطات با بیان اینکه با توجه به موقعیت استان نیازمند است تا همه‌ی محورهای ارتباطی استان تحت‌پوشش مخابراتی قرار گیرند، اظهار کرد: با توجه به وضعیت خاص جغرافیایی استان نیاز است تا پایان سال، همه‌ی روستاهای استان به ویژه روستاهای هدف گردشگری، پوشش کامل ارتباطی داشته باشند.

وی در ادامه احداث ساختمان بررسی مرکز داده‌ها و نیز ارائه تجهیزات مخابراتی در این زمینه به استان را از نیازهای زیرساختی استان دانست و توجه‌ی جدی مسئولان کشوری به این امر را خواستار شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سال آینده تعهد وزارتخانه‌ی ارتباطات ایجاد 100هزار فرصت شغلی است، گفت: با توجه به نیازهای زیرساختی و مخابراتی هم‌چنین کمبود نیروی انسانی و بیکاری موجود در خراسان‌جنوبی، ضروریست تا در زمینه‌ی جذب نیرو و نیز افزایش پهنای باند و شبکه‌ی ملی ارتباطات این استان به طور خاص توجه شود.

خدمتگزار گفت: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی به‌عنوان استان پایلوت در زمینه‌ی اجرای طرح دولت الکترونیک انتخاب شده از اساتید و نخبگان دانشگاهی برای تولید نرم‌افزارهای مختلف در حوزه‌ی فناوری اطلاعات که هم اشتغال مناسب و نیز یک منبع درآمد بسیار خوب است دعوت شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود شرکت‌های دانش‌بنیان در استان افزود: با توجه به وجود استعدادهای خوب در خراسان‌جنوبی، حمایت از این شرکت‌ها در استان می‌تواند ضمن ایجاد درآمد در زمینه‌ی ایجاد اشتغال پایدار نیز کمک خوبی باشد.

این گزارش حاکی است، در این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ضمن استماع درخواست‌های استاندار خراسان‌جنوبی نسبت به برطرف شدن آن‌ها قول مساعد داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا