گوناگون

رییس دانشگاه یزد: بستر توسعه رشته های معدنی در استان فراهم است

81202824 5763598

گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این دانشگاه حاکیست ˈمحمد صالح اولیاءˈ در نشست با اعضای هیات علمی دانشکده معدن و متالورزی این دانشگاه، توانمندی های خاص دانشکده معدن را یادآور شد و با بیان اینکه جذابیت های رشته های معدنی باید تبیین شود افزود: با این کار کیفیت ورودی های این رشته ها افزایش خواهد یافت.

وی ایجاد گرایش های جدید و چابک سازی فعالیت ها برای ارتقای عملکرد دانشکده معدن را ضروری برشمرد و بر لزوم تطابق رشته ها و گرایش های تحصیلی دانشگاه با نیازهای جامعه تأکید کرد.

اولیاء افزود: تبیین اقدامات صورت گرفته برای تمرکززدایی در بودجه و مدیریت آن در دانشگاه، جدی گرفتن موضوع برون سپاری، ایجاد، تجهیز و نگهداری آزمایشگاه ها، ایجاد مشوق های لازم برای کارکردن در خارج از حوزه های ستادی دانشگاه و لزوم تجاری سازی تحقیقات با تشکیل شرکت های دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس جدید دانشکده معدن و متالورژی دانشگاه یزد هم در این نشست گفت: این دانشکده دارای سه گروه آموزشی اکتشاف، استخراج و مواد است که تا کنون در تمامی عرصه های علمی و آموزشی افتخارات بزرگی را کسب کرده است.

ˈجواد غلام نژادˈ کسب مجوز و انتشار نشریه علمی و پژوهشی، حضور فعال در کمیته های تخصصی در سطوح وزارتی و استانی، ارایه مشاوره های صنعتی و معدنی و نقش پر رنگ اعضای هیأت علمی این دانشکده در تدوین سرفصل های جدید دروس مهندسی معدن را از جمله این اقدامات و افتخارات بر شمرد.

وی با بیان توانمندی های خاص استان در عرصه های معدنی، آن را فرصتی ارزشمند و بستری مناسب برای رشد و بالندگی این دانشکده توصیف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل و کمبودهای این دانشکده اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی، کمبود اعتبارات و کمبود فضای ساختمانی به ویژه برای دانشجویان دکترا و اعضای هیأت علمی جدید از مشکلات این دانشکده است که امیدواریم رفع شود.

رییس سابق دانشکده معدن و متالورژی دانشگاه یزد هم از موافقت شورای گسترش آموزش عالی با تأسیس پژوهشکده مهندسی معدن با چهار گروه پژوهشی تقاضا محور در دانشگاه یزد، ایجاد رشته های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی و تلاش برای ایجاد منطقه تکنولوژیک معدنی و توسعه و تجهیز آزمایشگاه های این دانشکده خبر داد.

ˈ علیرضا مشرقی ˈ ، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه هیدرومتالورژی و بیوتکنولوژی، تجهیز وراه اندازی آزمایشگاه ژئوشیمی، تجهیز وراه اندازی آزمایشگاه میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM)، توسعه فضای فیزیکی آزمایشگاهی، خرید دستگاه آسیای ماهواره ای پرشتاب جهت راه اندازی آزمایشگاه سرامیک و خرید دستگاه تست کشش برای آزمایشگاه متالورژی مکانیکی را از جمله اقدامات خود برشمرد.

معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه یزد هم با تاکید بر سیاست راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری در تجاری سازی تحقیقات، خاطرنشان کرد: بر این اساس، پژوهش ها باید تبدیل به ثروت شود تا چرخه دانش کامل شود.

المدرسی خاطرنشان کرد: این مهم در خرید تجهیزات، برگزاری همایش ها و حتی انتشار نشریه و مقالات نیز باید به طور جدی در نظر گرفته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از بارزترین حوزه های مشترک فعالیت های فرهنگی دانشگاه و دانشکده معدن و متالورژی، انجمن های علمی هستند گفت: اعضای انجمن های علمی دانشکده ها سرمایه های ارزشمند دانشگاه هستند که می توان از توانمندی های آنان در راستای ارتقای فعالیت های علمی و پژوهشی به نحو احسن استفاده کرد.

وی همچنین از برگزاری جشن های دانش آموختگی در دانشکده های مختلف خبرداد و افزود: علاوه بر آن جشن دانش آموختگان نیز به صورت متمرکز هر ساله در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

دراین مراسم با اهدای لوح سپاس از خدمات دکتر مشرقی در مدت تصدی ریاست دانشکده معدن و متالورژی دانشگاه یزد قدردانی و برای دکتر غلام نژاد در این سمت آرزوی موفقیت شد.ک/1

650

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا