گوناگون

ساخت «خاموشی سلطان» برای مقابله با «حریم سلطان»

علیرضا مهرام در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تله‌فیلم «خاموشی سلطان» که قرار است با هدف مقابله با سریال‌های ماهواره‌ای تولید شود، گفت: این فیلم براساس یک داستان واقعی به نگارش درآمده است و با حمایت پایگاه ناحیه مقاومت بسیج و قرارگاه سایبری جماران به تولید می‌رسد.

وی ادامه داد: این فیلم با ورود عاملان و نیروهای صهیونیزم به فرودگاه آغاز می‌شود و در ادامه داستان زندگی زوجی را روایت می‌کند که گوینده یکی از شبکه‌های رادیویی هستند و بعد مسیر زندگی آنها بر اثر اتفاقی به سمتی پیش می‌رود که ناخواسته وارد استودیوهای زیرزمینی می‌شوند.

مهرام توضیح داد: این داستان بر اساس واقعیت شکل گرفته است و همانطور که می‌دانید زمانی سریال ترکیه‌ای «حریم سلطان» با زیرنویس و دوبله ایرانی پخش می‌شد که دوبله آن در یکی از همین استودیوهای زیرزمین صورت گرفت و بعد این افراد توسط ماموران دستگیر شدند.

تهیه‌کننده فیلم «خاموشی سلطان» با بیان اینکه این تله فیلم هم‌اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد، گفت: ما بعد از تعطیلات خرداد کار خود را شروع کرده و وارد مرحله انتخاب بازیگر شده‌ایم. به احتمال زیاد از 20 خرداد هم تصویربرداری آغاز خواهد شد. در این فیلم چند لوکیشن داریم که فرودگاه امام خمینی لوکیشن اصلی کار است و جز آن ایستگاه مترو تجریش، امامزاده صالح و باقی آن در لواسان و خیابان‌های شمال تهران خواهد بود.

مهرام این فیلم را مرتبط با جنگ نرم دانست و گفت: هدف در این فیلم نمایش چهره رسانه‌های غربی در فریب جوانان با استفاده از جنگ نرم و همچنین صیانت از فرهنگ اسلامی است. همچنین قرار است در این فیلم هوشیاری نیروهای پلیس نشان داده شود و اصلا فیلم ژانری اجتماعی و پلیسی دارد. بخشی از فیلم نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی چطور موضوع داستان را رصد می‌کنند و در فیلم تعقیب و گریزهای پلیس نشان داده می‌شود.

نویسنده و تهیه‌کننده این تله فیلم با تاکید بر اینکه تولیدات رادیو و تلویزیون ما باید همیشه یک گام جلوتر از سریال‌های ماهواره‌ای باشد، گفت: عده‌ای «حریم سلطان» را ساختند و ما هم در مقابل «خاموشی سلطان» را ساختیم. برای این کار هم از کارشناسان انتظامی و کارشناسان مسایل اجتماعی کمک گرفتیم.

وی در پایان بیان کرد: من امیدوارم ساخت چنین آثاری تداوم داشته باشد. اگر ما واقعا فیلم و سریال های داشته باشیم که مثل «آوای باران» بتوانند مخاطب را پای شبکه‌های خود ما نگه دارند دیگر مخاطبان سراغ ماهواره‌ها نمی‌روند.

عوامل تله فیلم «خاموشی سلطان» به این شرح هستند فرزین فتحی کارگردان، سرهنگ علی سالم ناظرکیفی پروژه،حجت الاسلام هادی رحمتی مشاور مذهبی، قرارگاه سایبری جماران مجری طرح، سرهنگ مهدی احمدی کارشناس انتظامی، محسن اربابیان طراح گریم، سید حسین رضائیان مدیرتولید و مشاور پروژه، مهدی ربیعی مدیر تصویربرداری، امیرتقوی مدیر صدابرداری، علی اکبر رحمتی دستیار تولید،علی کریم پور سینه موبیل، سید مهدی فخر نبی تدارکات و محمد حق‌جو مدیر روابط عمومی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا