گوناگون

سازمانهاي مردم نهاد همدان در توانمندسازي افراد برای مواجهه با بحران موثر هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهيم الهي تبار بعدازظهر پنجشنبه در جلسه سازمان هاي مردم نهاد اظهار داشت: برای داشتن جامعه توسعه يافته بايد به انسان محوري توجه خاصي داشته باشيم.

وي با بيان اينكه آموزش افراد و توانمند سازي افراد در جامعه برای مواجهه با بحران از اهميت بالايي برخوردار است، افزود: افراد با توانمندي مي توانند در مواقع تحريم ها و بحران تصميم گيري كنند و در پايداري و توسعه كشور موثر بوده و در قدرتمندي آن نيز تاثير بگذارند.

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان ادامه داد: سمن ها و سازمان هاي مردم نهاد فعاليت هاي مختلفي در جامعه دارند و مي توان گفت سمن ها در توانمند سازي افراد براي مواجهه با بحران نقش بسزايي دارند و سازمان هاي مردم نهاد در توانمند سازي جامعه كار ساز هستند.

الهي تبار با بيان اينكه سمن ها واسطه بين دولت و مردم هستند، عنوان داشت: براي پيشبرد اهداف دولت استفاده از ظرفيت هاي مردم نهاد در تشكل ها مي تواند موجب همياري و كمك به دولت باشد.

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان با اشاره به اينكه همياري سازمان هاي مردم نهاد موجب كمك به دولت در مسائل اجتماعي است، عنوان داشت: كمك به سازمان هاي مردم نهاد بايد در دستور كار ادارات قرار گيرد.

الهي تبار با بيان اينكه سمن ها ي استان بايد شورا تشكيل داده و مشكلات خود را در آن بيان كنند، افزود: سمن ها بايد مشكلات خود را در اين شورا بيان كرده و مشكلات و مسائل خود را جمع بندي و آن را دسته بندي و در جلسه ها اعلام و به ادارات اعلام كنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نيز در اين جلسه اظهار داشت: سمن ها به سه دسته غير دولتي، غير سياسي و غير انتفاعي تقسيم مي شوند و با كمك مالي خود اعضا فعاليت و گروه بزرگي از مردم را هدايت مي كنند.

مهرداد نادري فر در ادامه سخنانش ابراز داشت: بايد زمينه ايجاد سمن ها در استان فراهم و از ظرفيت سمن ها در حوزه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و بهداشتي و حتي اقتصادي استفاده شود.

وي با تاكيد بر اينكه بايد زمينه فعاليت سمن ها در استان همدان فراهم شود، عنوان داشت: بانك اطلاعات سمن ها ايجاد شده و سمن ها و اعضاي آن مي توانند اطلاعات خود را و زمينه فعاليتشان را در آن ثبت كنند.

نادري فر با بيان اينكه بانك اطلاعات سمن ها براي ساماندهي و سازماندهي سمن ها راه اندازي شده است، بيان داشت: در راستاي ساماندهي سمن ها و امور سازمان هاي مردم نهاد سالن مجموعه ورزشي قدس در اختيار آنها قرار مي گيرد.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا