گوناگون

سد ستارخان اهر بخشی وسیعی از باغات و شالیزارهای مشگین شهر را سیراب کرد

81241343 5829698

بخشدار مرکزی شهرستان مشگین شهر گفت: به دنبال بروز مشکل کم آبی در روستاهای شهرستان مشگین شهر که در حاشیه رودخانه اهر چای واقع شده اند مذاکراتی از طریق نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان و مسوولان شرکت آب منطقه ای اردبیل با مسوولان ذیربط استان آذربایجان شرقی انجام و چهار متر مکعب آب در ثانیه از سد ستارخان رها سازی شد.

مسعود عطایی شب جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رها سازی این حجم آب از سد ستارخان بیش از یک هزار و 500 هکتار از محصولات زراعی و باغی شهرستان مشگین شهر از جمله شالیزارهای برنج از آب سد بهره مند شدند.

وی اظهار امیدواری کرد با استمرار رها سازی آب از سدهای سبلان و ستارخان بخشی از مشکل تامین آب کشاورزان و باغداران شهرستان تا زمان برداشت محصولات کشاورزی برطرف شود.

اخیرا با هدف تامین آب زراعی کشاورزان و باغداران واقع شده در پایین دست سد سبلان 9 متر مکعب آب در هر ثانیه از سد سبلان نیز رها سازی شد.

سد سبلان با گنجایش 105 میلیون متر مکعب آب در شمال شرقی مشگین شهر و بر روی رودخانه قره سو احداث شده و سد ستارخان نیز با گنجایش مخزن 135 میلیون متر مکعب در 15 کیلومتری غرب شهرستان اهر واقع شده است.

7117/594/530

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا