گوناگون

سواحل مکران باید در فضای گسترده ملی فعالیت کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سواحل مکران، بندر چابهار و کنارک باید از فعالیت جزیره‌ای به فضای گسترده ملی سوق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در سفر به بندر کنارک و در جمع علما و سرمایه‌گذاران این منطقه بیان کرد: این بندر باید با اهداف ملی توسعه یابد.

استاندار اهمیت راهبردی سواحل مکران را از دیدگاهای مختلف اقتصادی و نظامی در کشور بی‌نظیر دانست و توسعه زیرساخت‌های آن را در اولویت برنامه‌های دولت عنوان کرد.

هاشمی گفت: بندر چابهار به لحاظ موقعیت سوق‌الجیشی در منطقه، نیازمند بهره‌مندی از یکسری زیرساخت‌ها و امکانات توسعه‌ای است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه، راه دسترسی یا به عبارتی مسیر ترانزیتی به دلیل موقعیت خاص این بندر، از مهمترین فاکتورهای کلیدی به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت راهبردی و استراتژیک سواحل مکران و بندر چابهار به لحاظ اقتصادی، نظامی و فرهنگی، ایجاد و توسعه جاده چابهار – کنارک – جاسک ضروری است.

هاشمی تصریح‌کرد: توسعه و گسترش فعالیت‌های بازرگانی مبتنی به ظرفیت‌های موجود در بنادر کشور علاوه بر اجرای راهبرد بسط و توسعه تجارت فرامرزی، در پیشبرد اهداف توسعه‌ای مناطق و پسکرانه‌ای متصل به این بنادر از نقش و جایگاه ارزنده‌ای برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه به موقعیت گردشگری چابهار نیز اشاره و اظهارکرد: شهرستان چابهار با جاذبه‌های طبیعی گردشگری، بناهای تاریخی و جاذبه‌های بکر و سواحل زیبا هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران از تمام مناطق کشور است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا