گوناگون

شهرک مشاغل مزاحم در همدان ایجاد شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری باید هر چه سریعتر شهرک مشاغل مزاحم ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، “محمد تبریزی” در کمیسیون حمل و نقل، ترافیک، محیط زیست و بهداشت شورا، افزود: یکی از وظایف شهرداری ساماندهی مشاغل مزاحم است، بنابراین بهتر است، هر چه سریعتر شهرک مشاغل مزاحم در همدان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ساماندهی فعالیت تاکسی‌ها نیازمند برنامه‌ریزی درستی است، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی باید از ابزار مدیریتی خود برای فعالیت منظم تاکسی‌ها استفاده کند.

تبریزی با اشاره به اینکه تعدادی از رانندگان تاکسی فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: با توجه به اینکه سابقه فعالیت این قشر از جامعه، رفع مشکلات آنها در بخش بیمه ضروری است و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی بر نظارت مستمر ناظرین بر فعالیت تاکسی‌ها در سطح شهر تاکید کرد و افزود: بازرسان سازمان تاکسیرانی علاوه بر پایانه‌ها و ایستگاه‌ها باید در مسیرهای تردد تاکسی‌ها نیز حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان نیز بر جمع‌آوری زباله از در منازل تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اقداماتی است که باید در این زمینه صورت پذیرد.

“کامران گردان” افزود: در راستای اجرای طرح جمع آوری زباله از مبدا باید در زمینه ساعات حرکت خودروها در محلات مختلف اطلاع رسانی دقیقی صورت گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز ایجاد پایانه‌های تاکسی را اقدامی مناسب دانست و گفت: لازم است در راستای جلوگیری از تخلفات و ترافیک از توقف غیرقانونی خودروها جلوگیری شود.

محمد‌رضا الیاسی اضافه کرد: نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در نقاطی از شهر برای جلوگیری از تخلفات رانندگی و بروز ترافیک ضروری است.

الیاسی تاکید کرد: با توجه به انتخاب همدان به عنوان شهر سبز پایدار در کشور باید این موضوع در تدوین و طراحی‌های ترافیکی مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز نداشتن فضای کافی برای ایجاد پایانه‌های تاکسی را از مشکلات این بخش دانست و گفت: راه اندازی پایانه‌های تاکسی گامی برای استانداردسازی حمل و نقل شهری بوده و تمام تلاش مدیریت شهری بر این است که با راه اندازی پایانه‌ها در حمل و نقل، نظم ایجاد شود.

“عباس صوفی” با اشاره به امضای تفاهم نامه شورای اسلامی شهر همدان با سازمان محیط زیست مبنی بر معرفی همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار، تاکید کرد: استفاده از اتوبوس‌های برقی یا هیبریدی از برنامه‌هایی است که در صورت مصوبه شورا برای همدان پس از مطالعات اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری زباله از در منازل در مهرماه سال جاری به عنوان پایلوت در منطقه کوچه مشکی و بلوار فاطمیه اجرا می‌شود، اظهار کرد: برنامه زمان بندی در این باره تدوین شده که بر اساس آن، پسماند منازل در کیسه‌های زباله تر و خشک به صورت جداگانه و در ساعاتی مشخص جمع آوری و در صورت موفقیت این طرح در دیگر مناطق نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان نیز گفت: در سال تحصیلی جدید یک هزار و 9 دستگاه تاکسی برای خدمات رسانی در حوزه سرویس مدارس ساماندهی شده‌اند که تاکنون از این تعداد، برای 500 تاکسی برچسب سرویس نصب شده است.

“محمود حضرتی” افزود: پیش بینی ما این است که تعداد سرویس‌ها به یک هزار و 500 دستگاه افزایش پیدا کند، اما با توجه به اعلام نیاز مدارس، به یک هزار و 200 دستگاه نیاز داریم.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبه پرداخت حق السهم تصادف توسط مدیران مدارس، یادآور شد: بخشی از درصد خسارت تصادف سرویس مدارسی که ساماندهی نشده‌اند، توسط مدیران مدارس پرداخت می‌شود.

حضرتی با بیان اینکه 161 نفر از رانندگان تاکسی در همدان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند، اضافه کرد: این رانندگان از شش تا 25 سال سابقه فعالیت دارند که برای رفع مشکل بیمه آنها قرار است با سازمان تامین اجتماعی جلسه‌ای تشکیل شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا