گوناگون

شهید آراسته حسینی توجه خاصی به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر داشت

81225523 5802771

ˈسیده فاطمه آراسته حسینیˈ روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ،افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از ضرورتهای جامعه اسلامی است و باید به عنوان یک امر مهم مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.

وی بیان کرد: شهید آراسته حسینی از دوران کودکی و نوجوانی بسیار با انگیزه و با علاقه برای برگزاری مجالس و هیاتهای عزاداری و مذهبی همت می گمارد و عنایت بسیاری به انجام مسائل مذهبی داشت و از همان سن در بیشتر مواقع نماز شب می خواند.

وی گفت: آن شهید اهتمام خاصی برای آشنایی نوجوانان و جوانان با قرآن و نماز و معارف اهل بیت (ع) داشت و ﺧﻮدش از ﻫﺮ ﻓﺮﺻﺘﻰ ﺑﺮای ﻳﺎد ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﺴﺎﺋﻞ ‫ﻣﺬﻫﺒﻰ و دﻳﻨﻰ اﺳﺘﻔﺎده می کرد و ﻃﺮز ﺻﺤﻴﺢ ﺧﻮاﻧﺪن ﻧﻤﺎز را ﺑﻪ ﻧﻮﺟﻮانان ﻣﻰآﻣﻮﺧﺖ و اﺷﻜﺎﻻت آنان را برطرف و همانند یک واﻋﻆ آنان را امر به معروف می کرد.

وی ادامه داد: این شهید قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ضمن حضور فعال در صحنه مبارزات دوران ستمشاهی، دوستان و آشنایان خود را نیز به این مهم دعوت می کرد.

وی اظهار کرد: شهید آراسته حسینی با آغاز تجاوزات دشمن متجاوز بعثی به سرحدات میهن اسلامیمان جزو نخستین نیروهایی بود که از مشهد در قالب نیروهای بسیجی به جبهه های نبرد علیه باطل شتافت و بعد از مدت کوتاهی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و رسته های اطلاعات و عملیات و تخریب لشکر پنج نصر خراسان به رسالت خطیر خود در دفاع از سرحدات کشور عمل کرد.

وی افزود: این شهید چند بار قبل از شهادت در عملیاتهای مختلف مجروح شده بود و در یکی از دفعات از چند ناحیه به سختی زخمی گشته بود و بعد از آنکه از بیمارستان مرخص شد، گفت که خیلی خوشحالم که در روی تخت بیمارستان بر اثر شدت جراحات به شهادت نرسیدم.

خواهر فرمانده شهید گردان تیپ امام موسی کاظم (ع) ، گفت: آن شهید همواره آرزو داشت که در خط مقدم جبهه و در حین عملیات و رویارویی با تجاوزات دشمن بعثی به شهادت برسد و عاقبت در سال 1365 به آرزوی دیرینه خود رسید.

وی گفت: به واسطه اینکه همسر من نظامی بود و می بایستی در اصفهان زندگی می کردیم شهید آراسته چند سالی برای آنکه من تنها نباشم با ما در این شهر زندگی کرد و ‫با وجود شرایط قبل از انقلاب در مراسم مختلف نظیر عاشورا و تاسوعا و دهه محرم هیات عزاداری تشکیل می داد.

وی افزود : در ابتدا استقبال چندانی از این حرکت وی نمی شد ولی بعد از مدت کمی جمعیت قابل توجهی از مردم و از جمله جوانان و نوجوانان مشتاقانه به این آیین می پیوستند.

شهید ˈسید ﻫﺎﺷﻢ آراﺳﺘﻪ حسینیˈ در هشتم بهمن ماه 1341 در مشهد دیده به جهان گشود و در سوم مهرماه 1365 بر اثر اصابت ترکش خمپاره در جزیره مجنون به فیض شهادت نایل آمد و به خیل یاران شهیدش پیوست و در گلزار شهدای بهشت رضای این شهر آرام گرفت.

در بخشهایی از وصیت نامه شهید آراسته حسینی آمده است : درود ﻓﺮاوان ﺑﻪ ﻣﺤﻤﺪﺑﻦ ﻋﺒﺪالله(ص) را ﻛﻪ ﺑﺮاﻧﮕﻴﺨﺘﻪ ﻧﺸﺪ ﻣﮕﺮ ‫ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﻜﺎرم اﺧﻼق و ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ زدودن ﻏﺒﺎر ﺑﺮدﮔﻰ و ﺑﻨﺪﮔﻰ ﺷﻴﻄﺎن، درود ﺑﺮ ﻣﻮﻻ ﻋﻠﻰ(ع) ﻛـﻪ ﺑـﺎ ﺗﺪﺑﻴﺮ، ﻧﺒﺮد، ﺻﺒﺮ، ﻣﻘﺎوﻣﺖ، اﻳﺜﺎر و ﻋﺒﺎدت و رﻫﺒﺮی راه را ﻧﺸﺎن داده اﺳﺖ و درود ﺑﺮ ﺳﺎﻻر‫ﺷﻬﻴﺪان (ع)ﻛﻪ اﻟﮕﻮی ﺷﺠﺎﻋﺖ، ﺷﻬﺎﻣﺖ و ﺷﻬﺎدت ﮔﺮدﻳﺪ.

درود ﺑﺮ ﻣﻨﺠﻰ ﻋـﺎﻟﻢ ﺑﺸﺮﻳ‎ﺖ، ﻳﻮﺳﻒ ﮔﻢ ‫ﮔﺸﺘﻪ زﻫﺮای ﻣﺮﺿﻴ‎ﻪ(س)، درود ﺑﺮ اﻣﺎم ﻋﺰﻳﺰ و ﺷﻬﻴﺪان اﺳﻼم ﻛﻪ از ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻫﺴﺘﻴـﺸﺎن ﮔﺬﺷﺘﻨﺪ و ‫ﺗﻘﺪﻳﻢ رب اﻻرﺑﺎب ﻧﻤﻮدﻧﺪ.

‫اﻣﺖ ﺣﺰب اللهّ و اﻧﺴﺎﻧﻬﺎی ﺑﻴﺪار، دﻧﻴﺎ ذﺧﻴﺮه اﺳﺖ ﺑﺮای آﺧﺮت و ﻣﻜﺎنی اﺳﺖ ﺑﺮای ﭘﺲاﻧﺪاز.ک/3

7490/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا