گوناگون

طرح قسط بندی حق بیمه ساختمانی در فارس اجرا می شود

81219420 5792572

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا، عبدالکریم نباتی افزود: مالکینی که با مراجعه به شهرداری ها تقاضای صدور پروانه ساختمانی می کنند و به علت نداشتن تمکن مالی، توان پرداخت حق بیمه ساختمانی سهم کارفرمایان را به صورت یکجا نداشته باشند، می توانند نسبت به تقسیط آن اقدام کنند.

وی افزود: طبق قانون، صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری منوط به پرداخت کامل حق بیمه ساختمانی و صدور گواهی عدم بدهی از سوی شعب تامین اجتماعی است و درصورتی که حق بیمه متعلقه، تقسیط شده باشد واحدهای اجرایی به هنگام صدور گواهی ساختمانی در ذیل گواهی به شهرداری اعلام می کنند که گواهی صادره تنها برای صدور پروانه ساخت بوده و دریافت پایان کار را منوط به ارایه گواهی نداشتن بدهی بابت بیمه خواهند کرد.

نباتی در ادامه با اشاره به نحوه تقسیط حق بیمه ساختمانی اظهار کرد: در صورت ارایه درخواست کتبی از سوی متقاضیان مبنی بر عدم تمکن مالی در پرداخت یکجای حق بیمه، یک سوم مبلغ مذکور به عنوان پیش قسط دریافت شده و مابقی آن حداکثر در شش قسط مساوی ماهانه پس از اخذ تضامین لازم ( چک مالک یا ضمانت نامه بانکی ) تقسیط می شود و گواهی مربوطه نیز جهت صدور پروانه ساختمانی صادر می شود. ک/1

2026/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا