گوناگون

عزاداران به نقش کلیدی روحانیت در هیئت ها توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، همایش “طلایه‌ داران تبلیغ” ظهر پنچ شنبه با حضور استاندار، مدیر کل و معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان، امام جمعه موقت شهر قزوین، نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر[عج]، سایر مسئولین و حضور روحانیون استان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

مرتضی روزبه در این همایش اظهارداشت: آشناسازی مردم و به ویژه جوانان در هیئت های عزادارای با تعالیم اسلام در ابعاد گوناگون یکی دیگر از ظرفیت های هیئت های عزاداری است که باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

استاندار قزوین گفت: ماه محرم یکی از غی ترین ظرفیت های دینی اسلام است که باید به درستی از آن استفاده شود به همین جهت عزاداران باید به نقش کلیدی روحانیت در هیئت ها توجه کنند.

وی ادامه داد: نسل جدید می تواند با برخورداری از آموزه هایی که هیئت ها از جانب روحانیون عرضه می شود بسیاری از خصیصه ها  و سجایای مثبت اخلاقی را بیاموزد و به دیگران نیز بیاموزانند.

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت حضور جوانان در مجامع مذهبی به ویژه مسجد گفت: حضور جوانان در محافل مذهبی موجب می شود تا تربیت نیک پسندیده جایگزین عادت های ناپسندی شود که بعضاً در جوانان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به ضرورت بهره‌ گیری از ظرفیت‌ مسجد در جامعه گفت: در تاریخ اسلام این مساحد بودند که همواره نقش اصلی را در انتقال و اشاعه مفاهیم دین اسلام ایفا می کردند حال آنکه امروزه این نقش در جامعه ما چنانکه باید مورد توجه قرار نگرفته است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا