گوناگون

علم الهدی: دانشگاه باید آزاد باشد، نه در بی‌دینی

‌امام جمعه مشهد گفت: زمینه اجرایی توطئه و فتنه دشمن نا‌بهنجاری فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد مقدس ‌در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع)‌، اظهار کرد: دشمن در حال فتنه و توطئه است، ما نباید بسترساز توطئه و سلطه دشمن در کشور شویم، چرا که این امر، اگر نگوییم ناجوانمردی است، غفلت عظیمی است.

امام جمعه مشهد ‌تصریح کرد: متاسفانه اخیرا مسئول حراست دانشگاهی بزرگ که پسوند اسلامی هم دارد که ای کاش پسوند اسلامی هم نداشت، به حراست‌های تحت نظر خود دستوری مبنی بر آزاد گذاشتن دانشجویان در نوع پوشش ابلاغ کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از معاونت دانشگاهی که از حراست مذکور تشکر به عمل آورده، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد گفتند، نه دانشگاه آزاد در بی‌دینی و بی بند و باری.

وی با بیان اینکه «حجاب مساله دینی و ارزشی است، نه فرهنگی»، افزود: گسترش و اشاعه حجاب فرهنگی است و مساله بی‌حجابی نا بهنجاری اجتماعی است.

علم الهدی با اشاره به اینکه «مساله بی‌حجابی نا بهنجاری اجتماعی است»، خاطر‌نشان کرد: نباید اجازه داد قشر یک میلیون و چند صد هزار نفری دانشجو بستر ساز توطئه فرهنگی دشمن شوند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر دانشگاه جولانگاه بی‌حجابی شود، ‌راه را برای نفوذ دشمن خارجی باز گذاشته‌ایم.

عضو مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز ششم ماه مبارک رمضان مقارن با اخذ ولایت‌عهدی مامون از امام رضا (ع) است و مرحوم محدث قمی این روز را به عنوان روز زیارتی خاص امام هشتم (ع) معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه «جریان ولایت‌عهدی مقارن با روز شهادت امام رضا (ع) است»، تصریح کرد: رنجی که امام رضا (ع) در مساله ولایت‌عهدی کشیدند، در شهادتشان متحمل نشدند، چرا که شهادت ایشان لحظه نهایی این رنج و مصیبت بود.

علم الهدی عنوان کرد: پذیرش ولایت‌عهدی از سوی امام رضا (ع) شروع یک فشار، سختی و رنج غیر قابل تحمل در زندگی ایشان بود.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: در بین ائمه معصومین‌(ع) غریب الغربا بودن امام رضا (ع) نشان از عمق مظلومیت این امام همام داشت که این مظلومیت شناخته نشد.

عضو مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه شهادت امام رضا (ع) یکسال و نیم به طول انجامید»، خاطر نشان کرد: 2 ماه قبل از پذیرش ولایت‌عهدی توسط امام رضا (ع) وقتی ایشان به مرو تشریف آوردند، مامون ملعون به ایشان گفت، شما را به مرو آورده‌ام که شما خلیفه و من ولیعهد باشم و امام رضا (ع) در جواب مامون فرمودند: تو می‌خواهی خلافت را به من بدهی؟ اگر خلافت حقی الهی است چه طور می‌خواهی آن را به من ببخشی؟

وی ادامه داد: پس از گذشت 2 ماه، مامون بار دیگر نزد امام رضا (ع) آمد و گفت شما خلافت را قبول نکردید پس ولیعهد من شوید، امام در جواب گفتند «من ولیعهدی تو را قبول نمی‌کنم چرا که قبل از تو با زهر کشنده‌ای مسموم می‌شوم».

علم الهدی خاطر نشان کرد: مامون در واکنش به سخنان امام رضا (ع) از ایشان پرسید “من زنده‌ام که شما را می‌کشند؟ چه کسی جرات می‌کند که با حضور من شما را بکشد؟”

امام جمعه مشهد عنوان کرد: مامون به امام رضا(ع) گفت شما نمی‌خواهید ولایت‌عهدی راقبول کنید؟ چرا که مردم شما را به دنیا پرستی متهم می‌کنند و امام رضا در جواب فرمودند “من هیچ‌گاه دنیا را به خاطر دنیا ترک نمی‌گویم”.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: امام رضا (ع) فرمودند، خدایا همان طور که یوسف و دانیال مضطر شدند و ولایت‌عهدی را قبول کردند، من نیز ولایتعدی را از روی اضطرار می‌پذیرم.

‌وی ادامه داد: ایشان فرمودند: خدایا هیچ خلافتی و ولایتی نیست مگر از جانب تو و هر ولایتی غیر از جانب تو باطل است.

علم الهدی افزود: تمام این وقایع برای ما عبرت و تجربه‌ است، چرا که در عرصه مقابله با دشمنان اگر دشمن با توطئه و فتنه وارد شود، کوبنده‌تر از جایی است که با سرکوب و هجمه وارد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا