گوناگون

فرماندار : بیش از 75 درصد مردم گلوگاه عضو شرکت های تعاونی هستند

81185398 5733054

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ عیسی قاسمی طوسی ˈ روز یکشنبه در مراسم راه اندازی اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گلوگاه افزود : در حال حاضر 146 تعاونی در این شهرستان فعالیت دارند که بیش از 28 هزار گلوگاهی عضو این شرکت ها هستند.

وی بیان کرد : از این تعداد شرکت تعاونی ، 31 شرکت در بخش کشاورزی ، 31 شرکت در بخش صنعت و معدن و بقیه در حوزه خدمات مشغول به فعالیت هستند و برای حدود دو زهزار نفر شغل پایدار و مستمر ایجاد شد.

فرماندار گلوگاه افزود : ظرفیت های مناسب شرکت های تعاونی و حمایت ویژه دولت از آن ها ، موقعیت بسیار مناسبی برای فراهم کردن فرصت های شغلی است و می تواند عامل مهمی در کاهش آمار بیکاری جوانان گلوگاهی باشد .

قاسمی گفت : در سال های اخیر و به دلیل بی توجهی به استفاده از توانایی های روستاها ، آمار مهاجرت به شهرها افزایش فراوانی یافته است که اگر با تشکیل تعاونی ها ، مردم به استفاده قابلیت های روستاها ترویج شوند ، علاوه بر ایجاد فرصت شغلی ، زمینه بازگشت به روستاها را نیز ایجاد خواهد شد .

وی به استقلال اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گلوگاه از مدیریت بهشهر اشاره کرد و افزود : راه اندازی این اداره در گلوگاه ، بخشی مهمی از مشکل تردد مردم این شهر برای انجام امور اداری را برطرف خواهد کرد .

فرماندار گلوگاه بیان کرد : در حال حاضر هشت اداره دیگر گلوگاه با مدیریت متمرکز در بهشهر اداره می شوند که در صورت حمایت مدیران استانی ، این ادارات نیز در آینده نزدیک به طور مستقل در گلوگاه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد . ک/3

7331/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا