گوناگون

فوتسالیست های کم توان ذهنی قزوین توان خود را به نمایش گذاشتند

81164859 5696904

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از معلولان ذهنی قزوین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تاکید دین مبین اسلام در خصوص معلولان، وظیفه مدیران شهری و مسوولان را در برابر این قشر جامعه سنگین کرده است.

ˈمهناز حاجی علیلوˈ با تاکید بر اینکه معلولیت محرومیت نیست بلکه محدودیت است، افزود: چنانچه به افراد معلول فرصت داده شود آن‎ها می‎توانند پا به پای افراد سالم فعالیت کنند، بیاموزند و تحول یابند.

وی اظهار کرد: این انجمن از سال 80 در استان فعالیتش را آغاز کرده و یکهزار و 800 عضو دارد که از این تعداد 62 نفر مرد و 17 نفر زن در رشته های ورزشی فعال هستند.

حاجی علیلو، با بیان اینکه این انجمن در سه رشته دوومیدانی، پینگ پنگ و فوتسال به افراد کم توان ذهنی بالای 14 سال خدمات ورزشی ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: در برنامه های بلندمدت این انجمن قصد داریم رشته ها را افزایش دهیم و برخی از مسوولان و ورزشکاران سالم هم قول کمک را به ما داده اند تا در انجمن ورزشی افراد با معلول ذهنی به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی، با اشاره به حضور ستارگان ورزشی در کنار معلولان و کم توانان ذهنی افزود: این مراسم با هدف نمایش توانمندیهای معلولین کم توان استان تدارک دیده شده تا با انگیزه بالا و روحیه بیشتر برای مسابقات فوتسال کشوری که در تیرماه سالجاری برگزار خواهد شد آماده شوند.

حاجی علیلو اضافه کرد: معلولان کم توان ذهنی به عنوان بخشی از جامعه نیازمند برنامه های ورزشی و حرکتی هستند، هم اکنون با توجه به اهمیت روز افزون فعالیت های حرکتی و ورزشی برای معلولان، کوشش های وسیعی برای شناسایی و کاهش آسیب های ناشی از فعالیت های ورزشی آنان صورت گرفته است.

ˈسعید دقیقیˈ، بازیکن و مهاجم گلزن تیم تراکتورسازی تبریز که در این مراسم حضور داشت از نزدیک با کم توانان ذهنی آشنا شد.

7389/616

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا