گوناگون

لزوم ایجاد شهرک فرآوری مواد معدنی در آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عظمایی ظهر شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: استان آذربایجان شرقی قابلیت ایجاد یک شهرک صنعتی مربوط به فرآوری مواد معدنی در آن را دارد.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد این شهرک در استان ، پیشبرد اهداف توسعه ای مربوط به بخش معدن در استان است اظهار داشت: کاهش مواد معدنی پرعیار یکی از مهم ترین دلایل جدی برای ایجاد این شهرک محسوب می شود چرا که با ایجاد چنین شهرکی خواهیم توانست مواد مورد نیاز صنایع را بااستفاده از مواد معدنی کم عیار تامین کنیم.

عظمایی در همین راستا گفت: در حال حاضر با توجه به رو به پایان بودن ذخایر پرعیار، ذخایر کم عیارتر مورد توجه تمام كشورها قرار گرفته اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود گفت: انجام عملیات فرآوری ، موجب افزایش ارزش افزوده مواد معدنی شده و باعث رشد و توسعه اقتصادی بیش از پیش کشور خواهد شد.

عظمایی در بخش پایانی سخنان خود ابراز کرد: امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن و با همکاری بخش خصوصی و واحدهای فعال معدنی در استان، با ایجاد این شهرک فرآوری مواد معدنی گام مهمی در رشد و توسعه ایران اسلامی برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا