گوناگون

لزوم مصرف ويتامين D براي مادران شيرده

2326208 129به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران،‌ محققان دانشگاه آي او ام به مادران شيرده توصيه کردند تا در مدت زمان دو ساله حتما ويتامين D را مصرف کنند.
 
پژوهشگران مي گويند مصرف ويتامين D در طول زندگي مورد نياز است اما در هنگام شيردهي و مدت دو ساله بسيار موثر و حياتي خواهد بود.
 
دانشمندان مي گويند اين ويتامين نقش حياتي در متابوليسم مادر و نوزاد ايجاد کرده به طوري که براي هر دو مصونيت از بيماري ايجاد مي کند.
 
آکادمي اطفال ايالات متحده با بررسي تعداد 2000 هزار نوزاد و مادر پي بردند که خطر ابتلا به عفونت هاي مختلف و هم چنين ديابت نوع 1 در افرادي که ويتامين D مصرف نکردند بيشتر از افرادي است که ويتامين D را مصرف کرده اند.
 
گفتني است شير داراي ويتامين D بوده اما مصرف قرص آن توسط مادران سبب غني شدن اين ماده ي مغزي براي نوزادان خواهد شد.
 
سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که در شش ماه نخست، نوزاد تنها از شیر مادر بخورد چرا که شیردهی برای مادر و نوزاد، سودمند است و اثر مثبت آن حتی در دوران کودکی هم دیده می‌شود برای نمونه می‌توان به کاهش خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، افزایش هوش، تاحدی کاهش عفونت گوش میانی، مقاومت در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا، اندک کاهش در خطر سرطان خون کودکی، کاهش خطر بیماری قند نوزادی، داشتن دندان‌هایی بهتر، کاهش خطر چاقی در آینده، کاهش خطر درخودماندگی، کاهش خطر گرفتاری در آسم و اگزما، کاهش در خطر گرفتاری ناهنجاری‌های روحی بویژه در بچه‌هایی که به فرزندی خواندگي پذيرفته مي شوند دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا