گوناگون

لزوم معرفی بیشتر رشته های فنی و حرفه ای در مدارس

2235945 156به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ میرداماد  امروز در نخستین گردهمایی مدیران و روسای هنرستان های فنی حرفه ای استان همدان که در دانشکده فنی و حرفه ای شهید مفتح برگزار شد با بیان اینکه جایگاه هنرستان ها ضعیف تر از دبیرستان ها نیست گفت:  فارغ التحصیلان هنرستان ها و کاردانش نیروهای مستعدی هستند که هم از دانش نظری وهم از یک مهارت عملی برخوردارند و پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند .

وی گفت: نظام آموزش کشور به آموزش های نظری و عملی هنرستان ها نیاز دارد پس باید دانشگاه های فنی و حرفه ای به کمال بیشتری برسند.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقا دانش ، بینش و مهارت فارغ التحصیلان هنرستان ها برنامه هایی برای ورود این قشر به دانشگاههای آموزش فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده است اظهار داشت: این ارتباط باید به طور منطقی و جدی ، محاسبه شود.

 میرداماد با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی هم مجموعه دانش نظری و هم مجموعه دانش عملی مورد توجه قرار گرفته است گفت: آنهایی که در هنرستان ها و دانشگاههای فنی و حرفه ای تحصیل می کنند باید بدانند که کار بسیار بزرگی انجام می دهند چون کشور به این قشر تحصیل کرده نیاز دارد چرا که دانشگاه های فنی و حرفه ای نیروهای فنی تربیت می کنند.

وی افزود: باید ارتباط تنگاتنگی بین آموزش و پرورش و دانشگاه های فنی و حرفه ای باشد و سعی شود فرهنگ مناسب بودن رشته های هنرستان ها در بین دانش آموزان نهادینه شودچرا که فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای از نظر اشتغال و پاسخ گویی به نیازهای کشور نقش اثرگذاری دارند./س
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا