گوناگون

لطیفی: رویارویی قهرمانی فرانسه، با بنزما و پوگبا در جام‌جهانی شدنی است

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: فرانسه یک تیم بدون شانس از دیدگاه تمام کارشناسان تا قبل از جام  جهانی بود اما عملکرد دلنواز و خوب این تیم بدون ستاره‌های خیلی بزرگ به همراه دیدیه دشام ورق را برای این تیم برگرداند. آن‌ها توانستند خلا بازیکنان بزرگشان را در ادوار گذشته پر کنند البته بازیکنان خوبی از جمله بنزما و پوگبا را هم در این دوره به کار گرفتند.
تبم فرانسه متکی به ستاره‌ها نیست بلکه با بهره‌گیری از کار گروهی عمل می‌کند.

کاشناس فوتبال کشورمان عنوان کرد: در مقابل فرانسه، تیم آلمان همیشه مدعی بوده و هست و امسال هم از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود. یوآخیم لو با بهره‌گیری از بازیکنان خلاق و فاکتور نظم تیمی منسجم را روانه مسابقات کرده است. در هر صورت عدم قهرمانی آلمان جام جهانی، یوآخیم لو را برای ادامه همکاری با آلمان‌ها دچار مشکل می‌کند.

وی تصریح کرد: در کل می‌توان گفت:‌ بازی‌های این مرحله به آمادگی ذهنی تیم‌ها برمی‌گردد. و من شانس فرانسه را با  توجه به خستگی محض آلمان‌ها بیشتر می‌دانم.

**برزیل در فاز دفاع و حمله مشکل دارد

وی در خصوص ارزیابی‌اش از بازی برزیل در مقابل کلمبیا گفت: برزیل تا این جای کار در حد یک مدعی قهرمانی ظاهر نشده  است و عدم وجود ستارگان در این تیم نسبت به دوره‌های گذشته جام این تیم را با نوعی سیر نزولی همراه کرده است.

لطیفی اظهار داشت: عدم حضور ستاره هایی همچون رونالدینیو، کاکا و پاتو، برزیل را در زمینه خلاقیت  و بازی چشم نواز دچار مشکل کرده است. برزیل در خط دفاع و  حمله از ضعف قابل توجهی برخوردار است. در نقطه مقابل تیم کلمبیا با پکرمن یکی از زیباترین بازی‌ها را ارائه کرده است. آن‌ها با تیم نه چندان پر ستاره خودشان همه ی نگاه‌ها را معطوف بازی‌هایشان ساخته‌اند. کیفیت و تاکتیک بالا نزد شاگردان پکرمن موج می‌زند. آن‌ها در زمان حمله با خلاقیت بازیکن جوان خود رودریگز می‌توانند برزیل را آزار دهند. کوچکترین اشتباه از سوی برزیل می‌تواند منجر به فاجعه ای برای این تیم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حسن تیم کلمبیا برعکس برزیل تیمی وابسته به یک بازیکن نیست. برزیل به شدت متکی به نیمار است اما کلمبیا این طور نیست به هرحال باید منتظر ماند و دید فوتبال در این بازی‌ها کدام رویش را نشان خواهد داد. ولی شانس دو تیم در این بازی برابر است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا