گوناگون

لو: جنگ رواني روي آلمان تاثير نمي‌گذارد

در آستانه ديدار تيم‌هاي ملي آلمان و الجزاير در مرحله يک هشتم نهايي جام جهاني 2014، گروهي از رسانه‌ها اقدام به جوسازي عليه آلمان‌ها کرده‌اند و با يادآوري ماجراي تباتي آلمان و اتريش در جام جهاني 1982 براي حذف الجزاير، تلاش کرده‌اند تا مردان يواخيم لو را تحت فشار قرار دهند.

گفته مي‌شود در آن ماجرا که به «فساد گيخون» معروف شده است،‌ دو همسايه اروپايي در مرحله گروهي جام جهاني 1982 اسپانيا با يکديگر تباني کردند تا الجزاير را در اولين دوره حضورش در جام جهاني در رسيدن به مرحله يک هشتم نهايي ناکام بگذارند. اين مسئله سبب شده است تا گروهي از رسانه‌ها از انگيزه فراوان الجزاير براي انتقام‌گيري از ژرمن‌ها بگويند.

يواخيم لو اما معتقد است اين موضوع روي عملکرد و نگرش بازيکنان او تأثيري نخواهد گذاشت. وي اظهار داشت: نه فراموشش کنيد. اين موضوع دغدغه تيم ما نيست. ما حتي درباره‌اش صحبت هم نکرده‌ايم. براي الجزايري‌ها شايد موضوع مهمي باشد و يک سوژه داغ براي انگيزه دادن به تيم‌شان اما براي ما اينطور نيست. البته بازيکنان اين تيم در آن زمان حتي به دنيا هم نيامده بودند. اين موضوع براي ما مهم نيست.

آلمان در صورت غلبه بر الجزاير بايد با برنده ديدار تيم‌هاي فرانسه و نيجريه بازي کند اما لو حاضر نشد به غير از بازي با نماينده آفريقا در مورد ديداري ديگر اظهارنظر کند.

وي افزود: بازي با فرانسه در فکر و ذهن ما نيست. گفته‌ايم هر کسي که حريفان ما را دستکم بگيرد سخت در اشتباه است. ما بايد قدم به قدم پيش برويم و بر اساس فرضيات قضاوت نکنيم.

تيم‌‌هاي ملي آلمان و الجزاير از ساعت 30 دقيقه بامداد فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه بيرا ريو شهر پورتو آلگره به مصاف هم مي‌روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا