گوناگون

مالکی : در ۲۴ ساعت آینده موصل را می گیریم

نخست وزیر عراق اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور شهر موصل را در ۲۴ ساعت آینده از کنترل گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) خارج خواهند کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری نهرین از بغداد ، نوری مالکی خواستار بازنگری در ساختار تشکیلات امنیتی عراق شد و طرح های جدیدی برای پاکسازی موصل از وجود گروه های مسلح تروریست ترسیم کرد.

خبر می رسد ،  گروه داعش کنترل ایستگاه های برق فشار قوی در منطقه بیجی واقع در شمال تکریت را که تامین کننده برق استان های بغداد ، صلاح الدین و کرکوک است بدست گرفتند.

مناطقی از تکریت در خاموشی بسر می برد.

سلاحهای اسرائیلی در دستان داعش

خبرگزاری نهرین  به نقل از منابع آگاه در استان نینوا اعلام کرد : گروه های تروریستی که بر مقرهای دولتی در نینوا مسلط شده اند سلاح های اسرائیلی در اختیار دارند که بسیار قدرتمندتر از سلاح های ارتش عراق است.

این منابع  افزودند : خودروهایی که تروریست ها در اختیار دارند خودروهای مدل های  2014 است و بیشتر تسلیحات نظامی آنها اسرائیلی است .

همین خبرگزاری افزود : گروه داعش  شمار زیادی از سلاح ها و خودروهای به غنیمت گرفته از ارتش عراق در موصل را به سوریه منتقل کرده است.

گروه تروریستی  داعش دیروز  شهر موصل را به طور کامل در اختیار  گرفت . این گروه همچنین با حمله به زندانهای  بادوش ، التسفیرات و زندان مدیریت مبارزه با تروریسم هزاران  زندانی را آزاد کردند. افراد مسلح داعش با حمله به انبارهای سلاح همه انواع سلاحهای سنگین از جمله بالگردها و خودروهای زرهی و تانکها را در اختیار دارند . با یورش افراد مسلح داعش مردم  موصل  در حال فرار از این  شهر  هستند.

تاکید آیت الله سیستانی بر همدلی  و وحدت

خبر دیگر اینکه  دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه ای  با ابراز نگرانی شدید از تحرکات نظامی و حملات اخیرافراد مسلح وابسته به گروه دولت اسلامی در عراق و شام ( داعش ) در استان نینوا و برخی مناطق  مجاور آن ،  از دولت عراق و رهبران سیاسی کشور خواست  در این شرایط حساس و خطرناک اتحاد و همدلی خود را حفظ و  برای نابودی  تروریستها تلاش کنند.

نگرانی دبیر کل از اقدامات داعش

دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن ابراز نگرانی از  وخامت اوضاع  امنیتی در موصل و آوارگی هزاران نفر از  مردم  این شهر ؛ حملات تروریستی به  استانهای الانبار ،بغداد ،دیاله ،نینوا و صلاح الدین را که کشته و زخمی شدن دهها نفر از غیرنظامیان  شده  است را بشدت محکوم  کرد.

کمال الساعدی عضو ائتلاف دولت قانون نیز گفت : خیانتهای برخی مسئولان سیاسی و نظامی باعث شد که شهر موصل به دست گروه ترورستی داعش بیفتد.

وی افزود :  هدف این بود که درگیریهای سوریه به سمت عراق کشانده شود. زیرا شکست طرحهای تروریستی در سوریه به این مسائل منجر شد . مدت زمانی است که عراق یکی از اهداف تروریستها بود تا پس از شکست در سوریه وارد عراق شوند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا