گوناگون

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی:شخصیت و عفت زنان مقدم بر روابط کاری آنان است

81197151 5753907

به گزارش ایرنا، سهیلا امیری روز چهارشنبه در کارگاه عفاف و حجاب و آموزش پیشگیری از اعتیاد برای بانوان شاغل در اداره ها و نهادهای خصوصی جنوب استان در فرمانداری مراغه افزود: بانوان باید نسبت به رعایت حجاب و عفاف در تمام مراحل زندگی کاری و شخصی خود توجه کنند.

وی اظهار کرد: عفاف و حجاب انسان، نشان دهنده شخصیت وی بوده و زنان در این راستا باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه رعایت مساله عفاف و حجاب وظیفه ای ذاتی و شخصیتی برای زنان است، ادامه داد: حقوق عفاف و حجاب زنان مقدم بر حقوق کاری آن ها بوده و نباید حقوق حجاب فدای روابط کاری شود.

امیری خاطرنشان کرد: در محل کار نباید اصول اخلاقی و اسلامی شرع اسلامی خدشه دار شود چرا که زنان در این محل ها به عنوان نمایندگان فرهنگ زنان در جامعه هستند.

فرمانده نیروی انتظامی مراغه نیز در این آیین با اشاره به نقش زنان در پیشگیری از بزه های اجتماعی، گفت: زنان به عنوان نگهبانان خانواده بوده و با توجه کردن بیشتر به آموزه های اسلامی در تحقق نقش خود در جامعه نقش بسزایی ایفا می کنند.

سرهنگ عیسی هاتفی افزود: این قشر از جامعه با فرهنگ سازی موضوع پیشگیری در خانواده گام مهمی در جلوگیری از گرایش خانواده ها به اعتیاد بردارد.

وی اظهار کرد: اکنون جامعه ما نیازمند بیشترین توجه مادران و خانواده ها در زمینه دوست یابی فرزندان بوده تا جوانان به سمت تفریحات سالم و زندگی بدون استرس سوق یابند.

هاتفی با اشاره به اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی بیشترین اقدامات را در ارتباط با مقابله با اعتیاد انجام می دهد، ادامه داد: به دلیل تهاجم فرهنگی دشمن، پدیده اعتیاد در کشور روند صعودی داشته و برای توقف و کاهش آن باید خانواده ها و مسوولان به مقوله پیشگیری از این معضل اجتماعی توجه ویژه ای کنند.

عضو شورای اسلامی مراغه و مسوول مرکز ترک اعتیاد بانوان اطهر مراغه نیز در این آیین گفت: از بدو افتتاح این مرکز تاکنون بیش از یک هزار زن در آن بازپروری و به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.

فریبا ولی پور افزود: آموزش فرزندان از سوی خانواده ها از مهمترین مولفه های پیشگیری از گسترش پدیده اعتیاد در جامعه بوده تا جوانان به دام اعتیاد گرفتار نشوند.

عضو دیگر شورای اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: زنی در جامعه موفق است که در خانواده خود مادر و همسری نمونه باشد.

فریبا عباسی با بیان اینکه موفقیت هر جامعه ای در گرو داشتن زنانی موفق است، افزود: اگر زنان در زندگی شخصی خود موفق باشند می توانند این موفقیت را در مسایل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز تزریق کنند.

وی خواستار فعال شدن کمیسیون بانوان فرمانداری برای ساماندهی فعالیت زنان شاغل این شهرستان شد.

در این کارگاه که به همت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراغه برگزار شد، جمعی از نمایندگان بانوان ادارات شهرستان های مراغه، عجبشیر، هشترود، ملکان، آذرشهر و بناب و نمایندگان بانوان نهادهای خصوصی مراغه شرکت داشتند.

7483/590/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا