گوناگون

مسابقات قرآن ارتباطات و تعاملات جهان اسلام را افزایش می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که مسابقات بین‌المللی زیر بنای خوبی را برای اجماع بین‌المللی در دنیای اسلام فراهم می کند، خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری باید به اشتراکات فرهنگی در میان کشورهای همسایه و جهان اسلام بیش از گذشته توجه کنیم.

وی قرآن را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اشتراک و محور وحدت ملت‌های مسلمان دانست و افزود: این امر می‌تواند نقش مهمی در دیپلماسی فرهنگی مسلمانان ایفا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از فرصت و پتانسیل مسابقات بین‌المللی قرآن استفاده کنیم تا ارتباطات و تعاملات ملت های مسلمان به هم نزدیک تر شود. باید با هم اندیشی قرآن پژوهان راهکارهای برای نزدیک شدن ملت‌ها و دولت‌های اسلامی فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نفوذ استعمار در خاورمیانه و تلاش آنان برای اختلاف افکنی در میان مسلمانان بیان داشت: ملت‌های مسلمان از طریق بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل قرآن کریم که یکی از مهمترین این ظرفیت‌هاست اقدامات توطئه افکنانه دشمنان را خنثی کند.

وی از دیگر آثار مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را شفاف شدن چهره واقعی دولت و ملت ایران دانست و افزود: از سوی دشمنان نظام و به ویژه وهابیت این گونه تبلیغ می‌شود که ایرانیان قرآنی جدا از قرآن مسلمانان دارند اما با برپایی مسابقات قرآن کریم این امر خنثی می‌شود.

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس با اشاره به اینکه البته ما نباید تنها به حفظ و قرائت قرآن کریم توجه کنیم افزود: در کنار قرائت باید از محتوای قرآن برای تبیین و پیاده کردن زندگی اسلامی و قرآنی  بهره بگیریم.

وی تأکید کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم مسیری است که از طریق آن می‌توانیم برای اسلامی شدن علوم انسانی و خلق تئوریها و نظریه‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی استفاده نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا