گوناگون

مشکل کمبود مدارس مسکن مهر قزوین تا پایان مهر حل می‌شود

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس قزوین گفت: با بهره برداری 100 کلاس درس تا پایان مهر ماه در شهرک مهرگان استان قزوین کمبود مدرسه نداریم.

علی جوانبخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، اظهارکرد: 7 پروژه ساخت مدرسه در قالب 100 کلاس درس تا پایان مهر ماه سال جاری در شهرک مهرگان عملیاتی می‌شود که طی آن 5 هزار دانش‌آموز می‌توانند از این مدارس استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به تعداد دانش‌آموزان موجود در این شهرک پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید کمبود مدرسه نداشته باشیم و در صورت نیاز می‌توان از مدارس به صورت دو شیفت استفاده کرد.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس قزوین تصریح کرد: در حال حاضر 18 مدرسه در شهرک مهرگان ساخته و در حال ساخت است که در این میان سازمان نظام مهندسی ساخت 2 مدرسه را آغاز کرده است و همچنین 6 مدرسه در قالب مجتمع به صورت مشترک با سازمان مسکن و شهرسازی ساخته شده است که از این میان 3 مدرسه تحویل و 3 مدرسه نیمه کاره است.

وی خاطرنشان کرد: یک مدرسه ابتدایی تحویل و بهره‌برداری شده است، مدرسه متوسطه اول تا پایان مهرماه تحویل داده می‌شود و مدرسه متوسط دوم نیز در حال حاضر 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جوانبخت تشریح کرد: ساخت یک مدرسه مشارکتی با شهرداری محمدیه نیز آغاز شده است که تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین 5 پروژه دیگر به صورت مجتمع در حال ساخت است که در این میان دو مدرسه تحویل داده شده و یک مدرسه تا پایان مهرماه تحویل داده می‌شود همچنین اسکلت آهنی 3 مدرسه زده شده است.

وی تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید با توجه به جمعیت دانش‌آموزان کمبود مدرسه نداریم و در سال آینده نیز در صورت تامین اعتبار 3 مدرسه 18 کلاسه به این تعداد اضافه می‌شود.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس قزوین در ادامه به تشریح مشکلات مدارس شهرک مهرگان پرداخت و یادآور شد: در بعضی از مدارس تازه ساخت هنوز انشعابات آب متصل نشده است و دانش آموزان برای استفاده از سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس دچار مشکل شده‌اند که به همین منظور سازمان مسکن و شهرسازی باید سریع تر ظرف مدت 10 روز این مشکلات را رفع کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا