گوناگون

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: لایحه حمایت از تولید نهایی شده است

81241376 5829779

به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا پورابراهیمیˈ عصر پنجشنبه در چهارمین نشست مثلث توسعه اقتصادی شهرستان کرمان، افزود: با تصویب این لایحه در مجلس بخش زیادی از گره های بخش خصوصی رفع می شود.

وی بیان کرد: تشکیل مثلث توسعه به ارتقای جایگاه شورای گفت و گو در استان کرمان کمک می کند.

وی گفت: براساس ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه تشکیل شورای گفت و گو بین بخش خصوصی و دولتی در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: نگاهی عمیق به موضوعات اقتصادی می تواند مشکلات موجود را در استان کرمان برطرف کند.

وی گفت: آخرین اطلاعات در زمینه پایش محیط کسب و کار در کشور نشان دهنده این است با توجه به پارامترهای مهمی مانند تسهیلات بانکی، تمایل مردم به خرید کالاهای خارجی، وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه حکومتی و بی ثباتی در قیمت مواد اولیه حدود 50 تشکل بزرگ مردمی در کشور و استان کرمان این اطلاعات را پایش می کنند.

پورابراهیمی تصریح کرد: سال گذشته عنوان کردم که استان کرمان رتبه های 26، 27 و 28 فضای کسب و کار را از نظر ارتباط و تعامل مسوولان دستگاه های اجرایی با بخش خصوصی داشته است که این وضعیت نگران کننده بود.

وی ادامه داد: این رتبه در سال جاری به 20 ارتقا پیدا کرده که نتیجه تعامل بهتر مسوولان با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.

وی از استاندار کرمان برای جدیت در رفع موانع بخش خصوصی و سرمایه گذاران تقدیر کرد و گفت: حضور رزم حسینی به عنوان استاندار در کرمان فرصت و غنیمتی برای کرمانی هاست تا بتوانند گام های بلندی را در زمینه اقتصاد بردارند و این نگاه باید توسعه پیدا کند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به پیگیری دولت در زمینه آیین نامه اجرایی قانون بهبود فضای کسب و کار در اقتصاد ایران اشاره کرد و از استاندار خواست در نشست های مشترک با رییس جمهوری این مهم را مطرح کند.

وی ادامه داد: در حالی که سه سال از تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار در ایران می گذرد هنوز اجرایی نشده است.

پورابراهیمی گفت: دولت قبل معتقد بود که این قانون پیشنهادهای بخش خصوصی است و ما اعتقاد داریم باید گره بخش خصوصی باز شود.

وی تصریح کرد: این قانون ابلاغ و اجرایی نشد با وجود اینکه عدم اجرای آن تخلف بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بخش زیادی از فعالان بخش خصوصی به خاطر همین موانع دچار مشکل جدی هستند.

وی به شناسایی قوانین مزاحم توسعه در استان کرمان اشاره کرد و آن را کاری ارزشمند دانست و گفت: استان کرمان در این حرکت ها و رفع موانع بخش خصوصی پیشتاز است و این بیانگر عزم دستگاه های اجرایی است.

پورابراهیمی ادامه داد: همت مجلس و دولت در راستای رفع موانع بخش خصوصی است و فعالان این بخش نیز شرایط کشور و دولت را درک کنند.ک/2

7433/8154

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا