گوناگون

نقشه جامع پیشگری از جرم تدوین و برای هر استان بومی‌سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در نشست با اعضای شورای قضایی استان بوشهر با گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از اوصاف خداوند قضاوت است و فعالیت در عرصه قضا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که تحولات آن فقط منتسب به ولی فقیه و رهبری است.

وی افزود: دو حوزه فعال و انفعال در حوزه قضا وجود دارد که حوزه فعال مربوط به قبل از وقوع جرم و برای پیشگیری از آن است و حوزه انفعال نیز با وقوع جرم و برای رسیدگی به پرونده انجام می شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به توانمندی بالای کشور در حوزه انفعال یعنی همان برخورد با جرم‌های صورت گرفته، بیان داشت: پرونده های بسیار زیادی در محاکم قضایی تشکیل می‌شود که بیانگر این موضوع است که در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم باید اقدامات بیشتری انجام شود.

لزوم بررسی آمایشی در عرصه شناسایی جرم

وی بر لزوم اجرای برنامه‌های مختلف برای پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه تاکید کرد و ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید در راستای جلوگیری از جرم اقدام کنند و این وظیفه را نباید تنها توجه قوه قضائیه بدانیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تمامی قوا و نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دخیل هستند، اضافه کرد: نبود مدیریت پیشگیری باعث می‌شود تا تعداد پرونده‌های قضایی افزایش یابد و باید برنامه‌ریزی مناسبی در این حوزه انجام شود.

فضای مناسبی در زمینه پیشگیری از جرایم در کشور طراحی شود

وی خواستار طراحی و تدوین نقشه جامع پیشگری از جرم در جامعه و بومی‌سازی آن در استان‌ها شد و تاکید کرد: باید فضای مناسبی در زمینه پیشگیری از جرایم در کشور طراحی شود تا شاهد کاهش پرونده‌های قضایی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار بررسی آمایشی در عرصه شناسایی جرم در کشور شد و تصریح کرد: طراحی کلان نقشه جامع پیشگری از جرم در جامعه و بومی‌سازی آن در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا نقش آفرین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا