گوناگون

نقش سمن ها در معرفی استان سمنان تعیین کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار اتوکش صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی با انجمن های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان با اشاره به این که نقش سمن ها در معرفی استان سمنان تعیین کننده است خواستار فعاليت بيشتر سمن‌ها در این امر شد.

علي محمد صابري عضو هيات مديره انجمن دوستداران ميراث فرهنگي شهميرزاد نيز در اين نشست خواستار اجراي فعاليتهاي زيربنايي در حوزه ميراث فرهنگي و حفظ بافت تاريخي شهميرزاد شد و افزود: سمن ها قدرت اجرايي چنداني ندارند و همین مسئله باعث محدود شدن فعالیت های آن ها می شود.

اسماعيل مونسي مسئول انجمن جوانان سرزمين آفتاب تابان نيز يكي از راههاي رشد و توسعه گردشگري استان را برگزاري تورهاي يكروزه دانست و خاطر نشان کرد: در حوزه گردشگري بسياري از مباحث از جمله توجه به فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامي مغفول مانده است.

كارشناس روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان هم با بيان اينكه شعار امسال روز جهاني جهانگردي،گردشگري و توسعه جوامع محلي بود، اذعان داشت: سمن ها بايد در آشنا سازي جوامع محلي با صنعت گردشگري نقش موثري ايفا كنند.

سمانه سلطاني پور با اشاره به این که يكي از مشكلات اصلي رونق نيافتگي گردشگري استان سمنان، عدم حساسيت عمومي نسبت به حفظ و معرفي آثار تاريخي و جاذبه هاي گردشگري است عنوان کرد: اينكه امروز يزد به مقصد گردشگران داخلي و خارجي تبديل شده به دليل توجه عموم مردم استان يزد به امر مهم گردشگري و حفاظت از ميراث گذشتگان است.

وي با تاکید بر این که سمن‌ها نبايد منتظر دستگاههاي اجرايي براي خدمات رساني باشند ابراز داشت: يكي از بهترين فعاليت سمن‌ها مي تواند ايجاد همبستگي عمومي براي حفاظت از آثار تاريخي و به خصوص بافت تاريخي شهرهاي استان باشد و اين انجمن ها مي توانند عامل ارتباط هر چه بيشتر مردم با ميراث فرهنگي باشند.

ساير مسئولان سمن هاي حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز در ادامه به بيان مشكلات، نظرات و پيشنهادات خود پرداختند و خواستار معرفي هر چه بيشتر استان سمنان شدند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا