گوناگون

نماینده ایلام: شورای شهر باید سعه صدر بیشتری در استیضاح شهردار ایلام داشته باشد

81198452 5756165

«عمران علی محمدی» روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: مردم و مسوولان انتظار دارند که شورای شهر ایلام دستکم یک سال به شهردار برای انجام فعالیت ها و اجرای طرح ها زمان می داد آن گاه بحث استیضاح را مطرح می کردند.

وی ادامه داد: شهردار ایلام فردی باتجربه، توانمند محجوب و باپیشینه درخشان اجرایی است که باید فرصت داد تا توانایی و تجربه های خود را در مدیریت و آبادانی شهر به بهترین شکل نشان دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استیضاح اگرچه حق و ابزاری قانونی برای بیان مطالبه ها و دغدغه های اعضای شورای شهر است اما نباید عجولانه و بدون در نظر گرفتن خواست اکثریت شهروندان ایلامی و مسوولان به سمت استفاده از این ظرفیت حرکت کرد.

علی محمدی افزود: دوستان شورا که همه از افراد باسابقه، خوش نام و دلسوز شهر هستند، باید مشکل ها و مطالبه های مردم ایلام را در نظر گیرند و به جای دغدغه استیضاح با کمک به شهردار دنبال گسترش خدمات به مردم و آبادانی و زیباسازی مرکز استان باشند.

وی اضافه کرد: مردم ایلام انتظار دارند شورا توجه بیشتری به مسائل و مشکلات شهر داشته باشد و از پرداختن به اموری که هیچ سودی به دنبال ندارد، خودداری کنند.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: بهترین راهکار حل مشکل استیضاح این است که دوستان شورا در فضایی منطقی و محیط آرام گردهم آیند و برنامه ای کوتاه و بلند مدت برای رفع مسائل شهری و توسعه شهر ایلام تهیه و تنظیم کنند و برای اجرا آن را در اختیار شهردار قرار دهند.

علی محمدی ادامه داد: شهردار موظف به اجرای کامل این برنامه است و چنانچه به هر علتی نتوانست موفق عمل کند شورای شهر آن گاه می تواند وی را استیضاح و برکنار کند.

وی تاکید کرد: پیگیری بحث استیضاح در این شرایط جز اینکه باعث پیچیدگی موضوع و هدر رفت انرژی و وقت خدمتگزاری به مردم می شود هیچ دردی از مشکلات و مسائل شهر ایلام دوا نمی کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ایلام از آمادگی خود برای شرکت در نشستی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر ایلام خبر داد و افزود: در صورت برگزاری این نشست آماده است برای رفع سوء تفاهم ها و اختلاف نظرها و نزدیک شدن دیدگاه های دو طرف در آن حضور یابد.

علی محمدی گفت: تمام دلسوزان مردم و دولت انتظار دارند همه مسائل به دور از حاشیه حل و فصل و از دامن زدن به اختلاف ها پرهیز شود.

وی خواستار خویشتن داری اعضای شورای شهر در استیضاح شهردار ایلام شد و تاکید کرد: پی گیری موضوع استیضاح هیچ سودی به دنبال ندارد و تنها باعث از کف رفتن فرصت خدمتگزاری به مردم و سردرگمی و دلسردی مجموعه نیروهای شهرداری به عنوان یکی از دستگاه های مهم خدمات رسان می شود.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهتر است اعضای شورای شهر یک سال به شهردار مهلت دهند تا برنامه ها و سیاست های خود را اجرا کند و اگر نتوانست به خوبی از عهده امور و انجام وظایف که اصلی ترین آنها آبادانی و طرح های توسعه شهری است برآید آنگاه می توانند از اهرم استیضاح برای برکناری وی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، شورای 11 نفره شهر ایلام نیمه شب دوازدهم خرداد جاری پس از کش و قوس های فراوان موفق به برگزاری نشست استیضاح «حبیب اله منصورپور» شهردار مرکز استان شد.

در این نشست که همه اعضای شورا حضور داشتند پس از رای گیری، 4 نفر به ابقا و 7 عضو نیز به رفتن منصورپور رای دادند که به این ترتیب شهردار ایلام در سمت خود باقی ماند.

بر پایه قانون برای استیضاح و برکناری شهردار به 8 رای موافق از 11 آرا اعضای شورای شهر نیاز است.

ناتوانی در مدیریت شهری، نداشتن برنامه مدون پنج ساله برای مدیریت و اداره شهری، به کارگیری نیروهای غیرمتخصص در پست های تخصصی، به کارگیری مشاور دو شغله، عمل نکردن به برنامه های ارائه شده از مهمترین عوامل استیضاح ناموفق شهردار ایلام از سوی شورای شهر بود.

ایلام 220 هزار نفری 11 عضو شورای شهر دارد.

منصورپور شهریور سال 92 با کسب 10 رای از مجموع 11 آرا اعضای شورای شهر به عنوان شهردار ایلام برگزیده شد. ک/3

565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا