گوناگون

نهج البلاغه گنجینه ای برای دفاع از شیعه بودن است

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم انوری بعد از ظهر سه شنبه در مراسم اولین محفل عمومی انس با نهج البلاغه در اردبیل کلام حضرت علی (ع) را کلامی وحی گونه توصیف کرد و افزود: علاوه بر این نهج البلاغه آیینه تمام نمای معرفت و حقیقت است.

وی قوم عرب را وامدار حضرت علی (ع) دانست و اضافه کرد: چراکه به جرات می توان گفت که تمامی شیوه های بلاغت و فصاحت در نهج البلاغه گرد آمده است.

مدیر بنیاد نهج البلاغه استان ادامه داد: با این وجود نهج البلاغه در جامعه امروز در مهجوریت قرار گرفته و آنطور که شایسته است ترویج نیافته است.

وی در بیان علت این مهجوریت تصریح کرد: کلمات و مفاهیم نهج البلاغه ثقیل ولی در عین حال شیوا بوده و ضعف ما در این است که سخن خوب را نمی توانیم خوب بیان کنیم و به همین خاطر نمی توانیم این کتاب شریف را مهجوریت زدایی کنیم.

انوری متذکر شد: رسیدن و درک معانی نهج البلاغه تنها در سایه داشتن روحی پاک و لطیف، اندیشه عالی و در یک معنای کل انسان مطهر بودن است که لازم است بگوییم تطهیر معنوی باید در کنار تطهیر ظاهری باشد.

وی همچنین نهج البلاغه را منشور تربیتی کودکان برشمرد و یادآور شد: از خواندن و درک مفاهیم نهج البلاغه نباید خسته شد چراکه معانی بلندی در این کتاب شریف نهفته است که لازمه به دور ماندن فرزندانمان از هجمه های نرم دشمنان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا