گوناگون

نوبخت: هیچ چیز نمی‌تواند بین مردم، عاشقان امام و یادگار امام فاصله ایجاد کند

محمدباقر نوبخت در جلسه شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دولت و دستگاه‌های اجرایی که در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی برگزار شده بود، اظهار کرد: چیزی نمی‌تواند بین مردم، عاشقان امام و یادگار امام فاصله ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی دولت با بیان این که چه کسانی که به لحاظ سنی محضر امام و وجودشان را درک کرده‌اند و چه کسانی که شرایط سنی ایشان به گونه‌ای نبوده که آثار وجودی و مدیریت بی‌بدیل امام را درک کنند، شیفته امام، خانواده و یادگاران معزز ایشان هستند.

وی گفت: هر از گاهی که بنده از مسیر خیابان باهنر و این منطقه رد می‌شوم، بدون اراده وجود حضرت امام برای من تداعی می‌شود. به خصوص که اکنون از لحاظ زمانی به خردادماه نزدیک هستیم که اوج احساس و نیاز به ایشان است.

نوبخت خطاب به یادگار امام راحل گفت: تردید نکنید که جایگاه شما در قلب همه عاشقان امام است و هیچ چیز نمی‌تواند بین مردم و عاشقان امام و یادگار امام فاصله ایجاد کند. ما تاریخ اسلام را به یاد داریم که چه کسانی نسبت به بازماندگان حضرت رسول (ص) قدرشناسی لازم را نداشتند ولی همانطور که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب فرمودند ملت ما بسیار برتر از انسان‌هایی است که در صدر اسلام زیست می‌کردند و اعتقادشان نسبت به مواریث باقی مانده از امام راحل (ره) هیچ گاه رو به فراموشی نمی‌رود.

وی در ادامه با بیان این که دوستانی که در روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی فعالیت دارند، دو نقش دارند، گفت: آن‌ها باید از یک سو تبیین کننده عملکرد دولت باشند و در راستای گسترش رابطه دولت و ملت و تقویت و تحکیم هرچه بیشتر آن تلاش کنند. از سوی دیگر باید در جهت افزایش غنای فعالیت‌ها در دستگاه اجرایی کوشش داشته باشند و بدون تردید زمانی این مسئولیت‌ها و فعالیت‌ها می‌تواند مقبولیت داشته باشد که برگرفته از راه و اندیشه امام باشد.

وی با اشاره به اهمیت رابطه مراکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دولت و دستگاه‌های اجرایی با موسسات مرتبط با امام گفت: در واقع ما در این راستا اعلام نیاز می‌کنیم که این موسسات پذیرای این دوستان باشند و ارتباط پیوسته‌ای بین این دو برقرار شود. به نیابت دولت و به عنوان سخنگوی دولت به شما عرض می‌کنم که شما به همه نیروها و دستگاه‌های روابط عمومی دولت اعتماد کنید و این دستگاه‌ها می‌توانند واسطی باشند تا آنچه را لازم است، به جامعه منتقل کنند. دولت هم خود را برای ارتباط نیازمند می‌داند و هم اعلام آمادگی می‌کند برای اطلاع‌رسانی.

سخنگوی دولت دهم با اشاره به در پیش بودن ایام رحلت امام (ره) گفت: برای برگزاری سالگرد حضرت امام (ره) با توجه به این که دولت در نخستین سال کاری خود است ما علاقه‌مند هستیم که یک سهم بایسته و شایسته در خصوص برگزاری هر چه بهتر سالگرد امام داشته باشیم و ما ماموریت بیشتر و صمیمانه‌تری بین خود و مجموعه برگزار کننده مراسم ارتحال امام احساس می‌کنیم.

در ابتدای این نشست معزی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایراد سخنرانی برای برگزاری این مراسم پرداخت. در این مراسم علاوه بر نوبخت، سخنگوی دولت و حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار امام راحل، حمید انصاری، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام نیز حضور داشتند. همچنین در این مراسم روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دولت و دستگاه‌های اجرایی به معرفی خود پرداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا