گوناگون

نگاه کارشناسی بر میزبانی تالار شیشه‌ای از تعاونگران

2326116 291 
همایون دارابی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: ساختار مالکیت تعاونی‌ها محدودیت‌هایی را برای پیوستن آنها در بورس به وجود آورده است.
 
این کارشناس بورس ادامه داد: در بازار سرمایه تعداد سهام‌داران خاص و هر سهام‌دار یک درصد خاصی از سهم می‌تواند داشته باشد با توجه به دستورالعمل سهم در تعاونی‌ها بورس در حال حاضر پذیرای تعاون‌گران نیست.
 
وی با بیان اینکه پیوستن تعاونی‌ها به بورس نیازمند اصلاحات ساختاری است گفت: ورود تعاون‌گران به بورس نیازمند ساختار معاملاتی منحصر به فردی است که طراحی آن باید از سوی اتاق  تعاون وبورس صورت گیرد.

دارابی تأکید کرد: در حال حاضر تعاونی‌ها به صورت منفرد هستند که پیوستن آنهابه بازار سرمایه زمینه اتصال تعاونی‌های بهتر را فراهم می‌کند حضور در بازار سرمایه برای تعاونی‌ها یک مزیت است که امکان مشارکت بیشتر مردم را در تعاونی‌ها فراهم می‌کند.
 
** گام اول از سوی اتاق تعاون

این کارشناس بورس با اشاره به نقش کلیدی اتاق تعاون در سهام‌دار کردن تعاونی‌ها گفت: اتاق تعاون مرکزی ایران باید در این زمینه پیشتاز اشد و با برنامه‌ریزی دقیق برای استانداردسازی حضور تعاونی‌ها در بورس اقدام کند.
 
دارابی اضافه کرد: بر همین مبنا اتاق تعاون باید با بورس هماهنگ باشد و با اصلاحات ساختار برای استفاده از مزیت‌های بازار سرمایه حضور تعاونی‌ها را در بورس سبب شود.
 
این کارشناس بورس تصریح کرد: اصلاحات ساختاری برای استفاده از مزیت‌های بازار سرمایه ضروری است به همین منظور محدودیت‌های قانونی برای حضور تعاونی‌ها در بورس اصلاح شود.
 
دارابی خاطرنشان کرد: ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه علاوه بر تشکیل پل ارتباطی بین تعاونگران در سطح کشور گام بلندی برای کسب سهم مشخصی که برای تعاونی‌ها در اقتصاد ملی در قانون تعریف شده است برای بخش خصوصی و ساختار بورس از حضور تعاونی‌ها در بازار سرمایه استقبال کرد.
 
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا