گوناگون

وجود 2000 هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، به وجود بافت‌های فرسوده در قم اشاره و اظهار کرد: بیش از 2000 هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه قم، مهندس محسن بهشتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 20 درصد از سازه‌های شهری قم در بافت‌های فرسوده قرار گرفته، افزود: یک ششم بافت مسکونی در قم بافتی است که از نظر استانداردهای معماری و شهرسازی مشکل جدی دارد.

وی با تاکید براینکه نفوذناپذیری و کم عرض بودن معابر بافت‌های فرسوده امکان خدمات‌رسانی را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: باید از افزایش محدوده قانونی شهر جلوگیری کرد تا ساکنان بافت فرسوده به محله‌های قدیمی خود بازگشته و آنجا را بسازند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم، گفت: برای ترغیب مردم به اصلاح بافت‌های فرسوده دولت و شهرداری باید طرح‌های تشویقی در نظر بگیرند، تا مردم به یاری مسئولان نیایند موفقیت در اجرای طرح‌ها توفیق کمی دارد از همین رو باید اصلاح بافت فرسوده ترویج شود.

بهشتی با بیان اینکه در مدیریت بحران برخورد با این گونه بافت‌های شهری به ذهن خطور می‌کند، ادامه داد: باید با تسهیلات ارزان قیمت، تخفیف‌ها و حتی کمک‌های بلاعوض بتوانیم بافت‌های فرسوده را ترمیم کنیم و با آمادگی قبل از حادثه به مقابله با بلایای طبیعی برویم.

جاده قم – گرمسار در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به اتمام عملیات زیرسازی پروژه قم – گرمسار اشاره و اظهار کرد: عملیات زیرسازی، آسفالت، ایمنی، نصب علائم راهنمایی و خط کشی در این مسر به پایان رسیده و و امیدواریم در دهه فجر زیر بار ترافیک برود.

بهشتی افزود: در این پروژه سعی شده با عجله اقدام به بهره برداری نشود چرا که در گذشته شاهد تلفات جانی ناگواری بودیم که به هموطنان توصیه می‌شود تا زمان اتمام پروژه و رفع کامل نواقص از این جاده تردد نشود.

در استان قم 18 مورد از بلایای طبیعی امکان رخ دادن دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، با بیان اینکه کشورما از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای قرار گرفته است، گفت: از 49 حادثه غیرمترقبه جهان 34 مورد در ایران و 18 مورد نیز در استان قم اتفاق می‌افتد و به میزان زیادی تحت تاثیر بلایای طبیعی هستیم.

بهشتی ادامه داد: باید در حوزه راه و شهرسازی در ساخت و ساز با مقاوم‌سازی شهرها و کانون‌های جمعیتی بتوانیم جامعه ایمنی را داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه آموزش همگانی بخش مهمی از حرکت جامعه به سمت امن و ایمن است، گفت: حوادث ثانویه پس از بلایای طبیعی بیشتر از حادثه تلفات و خسارت در پی دارد که این مهم نیازمند اهتمام و توجه جدی است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم، با بیان اینکه اغلب بلایای طبیعی خارج از کنترل انسان است، ادامه داد: این درحالی است که جلوگیری از آسیب‌ها به شدت تحت تاثیر مدیریت انسانی است تا با اطلاع‌رسانی و اموزش‌های همگانی از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا