گوناگون

وحدت دولتمردان عراق در برابر تروریست‌ها اکنون بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود

2332410 376محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حمله گروهک تروریستی داعش به عراق گفت: بعد از اینکه جریان‌های تکفیری و داعش نتوانستند در سوریه کاری از پیش ببرند بر آن شدند تا به نوعی بتوانند وضعیت خود را در منطقه گسترش دهند.   
 
وی ادامه داد: این اقدامات باعث شده که آمریکا که دچار رکود اقتصادی است و کارخانه‌های اسلحه سازی این کشور روبه تعطیلی می‌رود بتواند از این موقعیت استفاده کرده و سلاح‌های خود را به کشورهای درگیر منطقه بفروشد.   
 
آصفری تصریح کرد: این سیاستی است که آمریکایی‌ها در منطقه پیگیر آن هستند و از سوی دیگر به دنبال این هستند که بتوانند اختلاف بین شیعه و سنی را در منطقه ایجاد کنند.   

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مسئله‌ای که امروز نیاز به آن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود وحدت و یکپارچگی است که بایستی همه دولتمردان عراق، احزاب و گروه‌های سیاسی عراق به این موضوع توجه کنند.   
 
وی تأکید کرد: مطمئنا اگر گروهک تروریستی داعش و یا جریان‌های تکفیری بخواهند به سمت عتبات عالیات بروند ملت‌های مسلمان و شیعیان به هیچ وجه اجازه چنین کاری را نخواهند داد.   
 
آصفری در پایان خاطر نشان کرد: ما امیدواریم که ارتش و ملت مسلمان عراق هرچه زودتر با انسجام و وحدت در برابر اقدامات تفرقه برانگیزانه‌ای که گروهک‌های تروریستی با حمایت برخی از کشورهای منطقه به ویژه عربستان در حال انجام آن هستند را سرکوب کند.   

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا