گوناگون

وضعیت منابع آبی استان اردبیل نامطلوب است

81209299 5774736

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل، داود نجفیان روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان افزود: راه حل برون رفت از شرایط موجود مشارکت تمام دستگاه ها و همراهی کشاورزان و مشترکین است و در این زمینه برنامه ریزی های لازم شده و تمهیدات لازم برای تامین آب شرب و کشاورزی استان فراهم شده است.

وی با اشاره به تغییر نگرش و برنامه های جدید وزارت نیرو در استقرار نظام مدیریت مشارکتی ، تغییر و اصلاح الگوی کشت و ترویج سیستم های نوین آبیاری گفت: برای تحقق موضوعات مذکور سند همکاری مشترک بین سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت آب منطقه ای در حال تدوین است و با نهایی شدن آن و مبادله آن فصل نوین همکاری مشترک شروع شده و ثمره آن در بخش آب و خاک استان نمایان خواهد شد.

وی همچنین از اجرای سیستم آبیاری tape در سطح 700 هکتار از اراضی شبکه مغان خبر داد و افزود: برای کاهش مصرف آب در واحد سطح ، ترویج و توسعه سیستم آبیاری قطره ای از اولویت های این شرکت است.

به گزارش ایرنا ، استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: با توجه به کاهش بارش در استان و کاهش رواناب و به تبع آن کاهش حجم مخازن و بروز خشکسالی در استان ضرورت دارد با برنامه ریزی جامع و اتخاذ سیاست ها و تصمیمات صحیح خسارت های ناشی از خشکسالی را به حداقل برسانیم.

مجید خدابخش افزود: با توجه به کمبود آب در حوضه آبریز ارس و بروز خشکسالی بی سابقه در شهرستان های پارس آباد و بیله سوار باید نسبت به عملیاتی کردن آبیاری شبانه در سطح شبکه مغان اقدام عملی شود.

وی جلوگیری از هدر رفت آب با هدف افزایش بهره وری آب را ضروری دانست.

وی اظهار کرد: با هدف مدیریت خشکسالی ضرورت دارد به مقوله کم آبیاری در شبکه نیز توجه کرده و این موضوع را با مشارکت مشترکین عمده شبکه مغان عملیاتی نماییم.

594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا