گوناگون

پیشنهاد بانک مرکزی ناظر بر مقررات بانکداری برون مرزی در مناطق آزاد بررسی شد

81220758 5794857

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این کارگروه با حضور محمد معزالدین معاون اقتصادی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با هدف بازنگری ضوابط فعالیت های پولی و بانکی این مناطق برگزار شد.

براساس این گزارش، قرار است این کارگروه، راهکارهای نظاراتی و اصلاحی خود را به بانک مرکزی ارایه دهد تا پس از اخذ بازخوردها و اظهار نظرها، با جمع بندی موارد، مقررات یادشده برای سیر تشریفات قانونی و تصویب در مراجع ذیربط از سوی بانک مرکزی ارایه شود.

لازم به ذکر است، اواسط خرداد رییس کل بانک مرکزی در نامه ای به مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضوابط، مقررات و دستورالعمل های مربوط به فعالیت های بانکی و تاسیس بانک برون مرزی در مناطق آزاد را تشریح کرده بود.

سیف در این نامه تاکید کرده بود؛ بانکداری برون مرزی می تواند به عنوان نخستین و موثرترین گام اجرایی برای حصول اهداف متصور و مقابله با تحریم ها تلقی شود.

مدیرکل بانک مرکزی تصریح کرده بود؛ بازنگری ضوابط سایر فعالیت های پولی و بانکی در مناطق آزاد با جدیت در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد و بطور منظم و به محض حصول نتیجه، مقررات جدید تقدیم خواهد شد.

اقتصام (2)1070**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا