گوناگون

پیشنهاد رئیس‌جمهور اوکراین برای آتش‌بس

 رئیس جمهور جدید اوکراین قصد دارد طی روزهای آینده جزئیات طرح پیشنهادی خود برای برقراری آتش بس با استقلال طلبان شرق این کشور را ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از صدای روسیه، پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین امروز دوشنبه پس از شرکت در نشست شورای امنیت ملی تاکید کرد: پیشنهاد آتش بس به عنوان سرآغاز طرح صلح من ارائه خواهد شد.

بر اساس این گزارش اقدام رئیس جمهور اوکراین در پیشنهاد برقراری آتش بس با استقلال طلبان در شرایطی است که یک فروند هواپیمای ترابری ارتش اوکراین توسط استقلال طلبان شرق اوکراین سرنگون شده و 49 نفر از سرنشینان این هواپیما کشته شدند.

استقلال طلبان طرفدار روسیه هنوز موضع رسمی خود را در خصوص طرح آتش بس پروشنکو اعلام نکرده اند. تاکنون بیش از 300 نفر در درگیری های شرق اوکراین کشته شده اند. مقام های کی یف و کشورهای غربی به شدت نگران تکرار اتفاقات شبه جزیره کریمه هستند.

پروشنکو 7 ژوئن در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تاکید کرد: وی قصد اعلام عفو عمومی برای استقلال طلبانی را دارد که دستشان به خون آلوده نشده است. وی همچنین قول داده است تا از حق شهروندان شرق اوکراین برای استفاده از زبان روسی حمایت کند. وی پیشنهاد برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در اوکراین را نیز ارائه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا