گوناگون

پیوند عمیق مردم با امام خمینی(ره) عامل مهم پیروزی انقلاب / امام مبانی تئوریک اصل ولایت فقیه را در جامعه تبیین کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  مجتبی ذوالنور ظهر چهارشنبه در آئین بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر زنجان  افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشور در بدترین و ذلیل ترین شرایط بود.

وی اظهار داشت: در این شرایط ظلم و خفقان امام راحل همچون خورشیدی طلوع کرد و در مقابل این حرکتهای ضد اسلامی و دینی به پا خاست و با مظاهر دنیا و کشف حجاب مقابله کردند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: عوامل متعددی در پیروزی انقلابها دخالت دارد و در این میان وجود ایده ، تفکر و ایدئولوژی عاملی تعیین کننده محسوب می شود.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه امام راحل مبانی تئوریک اصل ولایت فقیه را در جامعه تبیین کرد افزود: ریشه انقلاب اسلامی ایران نیز به لحاظ مبانی، تفکر و پایه های اعتقادی در متن اسلام نهفته بود.

وی تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی و حاکمیت دینی را که در آن شرایط خفقان به فراموشی سپرده شده بود را احیاء کرد. 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: در هر انقلابی اگر مردم پشت سر رهبری باشند آن انقلاب پیروز خواهد بود و در این میان مردم پشت سر امام راحل بودند و این امر هم باعث شد که انقلاب ما در مقابل ظلم و کفر پیروز شود.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه گفت: امام راحل ولایت را ابداع و ایجاد نکرد بلکه امام امور ولایت فقیه را به عرصه کشاند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران استکبار ستیزی،عدالت خواهی و خداخواهی  را از جمله ویژگیهای بارز امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره)در تمامی ابعاد زندگی الگویی بی همتا نه تنها درطول تاریخ ، بلکه برای تمامی دوستداران انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی یادآورشد: امام خمینی (ره) در معنویت ، در عرفان عملی و نظری بی نظیر بود و در تکبر در مقابل استکبار شاخص بود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران استکبار ستیزی،عدالت خواهی و خداخواهی را از جمله ویژگیهای بارز امام خمینی(ره)  عنوان کرد.

حجت الاسلام ذوالنور گفت: ولایت فقیه عامل بقا و غلبه بر توطئه های گوناگون دشمن است و با کمی نگرش و تفکر در وقایع مختلف می بینیم که بصیرت و آگاهی مردم و حرکت در خط مشی رهبری باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان شد.

وی همچنین به وقایع انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: عدم عمل به وظیفه برخی خواص موجب شد وقایعی ناخوشایندی به وجود بیاید چرا که در این میان بعضی از خواص به منویات رهبری عمل نکردند و راه خود را در پیش گرفتند و با عوادی بیگانه همنوا شدند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: عدم وظیفه خواص به وظایف خود باعث فروپاشی جامعه منجر می شود و این موضوع بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه برخی در وقایع فتنه 88 به رهنمودهای رهبری توجه نکردند و راه خود را در پیش گرفتند و حتی با عوامل بیگانه نیز همصدا شدند افزود: رهنمودهای و فرامین گوهر بار رهبری باید بیش از گذشته توسط خواص به جامعه انتقال داده شود و تحقق آن از ابعاد گوناگون نتایج مفیدی به همراه دارد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  با تاکید بر اینکه ولایت فقیه عامل بقا و غلبه بر توطئه های گوناگون  است ادامه داد: با نگاهی به وقایع مختلف در کشور می توان دریافت که بصیرت و بینش بالای مردم و حرکت حول محور ولایت فقیه نقش تعیین کننده ای در خنثی سازی توطئه های دشمنان داشته است.

حجت الاسلام ذالنور گفت: در 9 دی مردم نقش خود را به خوبی ایفا کردند و پشت سر رهبری حرکت کردند و به منویات ایشان لبیک گفتند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین با انتقاد از برخی مطلب عنوان  شده در این خصوص اینکه”به زور نمی توان مردم را به بهشت برد” گفت: پیامبر برای به بهشت بردن مردم آمد و انقلاب برای بهشتی کردن مردم محقق شد.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان  اینکه نباید اجازه دهند انبوده هیزم جهنم در جامعه انباشته شوند افزود: کسانی که قسم خوردند پاسدار قانون باشند نباید بگذارند هیزم های گناه در جامعه جمع شود.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا