گوناگون

پیگیری مراحل پایانی ثبت برند پرسپولیس/ هنوز با ژوزه اختلاف داریم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، مهدی خواجه‌وند عضو حقوقی هیات مدیره پرسپولیس در گفتگویی با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس به سوالاتی درخصوص مسائل حقوقی اخیر باشگاه پرسپولیس پاسخ داد که متن این گفتگو به شرح زیر است:

* از مهمترین مسائل روز باشگاه، موضوع شرکت صدرا سیستم پاسارگاد و ادعایی است که در بحث اسپانسری مطرح می‌کنند، در این خصوص چه نظری دارید؟

– قراردادهای متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله موضوع بهره‌برداری از برند از گذشته وجود دارد که قرارداد شرکت صدرا سیستم هم از آن جمله است. ما در حال رصد و بررسی تمام این موارد هستیم. در موارد متعددی جای بحث وجود دارد و قراردادها از جهات مختلف باید بررسی شوند. قراردادهای تعهدآور که بار مالی دارند باید در آنها یکسری چارچوب‌های قانونی و شرکتی رعایت شده باشد.
در موارد مختلف از جمله همین قرارداد شرکت SIS مباحث حقوقی وجود دارد که در حال بررسی دقیق آنها هستیم. به طور کلی عمل به احتیاط می‌کنیم و جلسات مختلفی هم داشته‌ایم که ادامه دارد اما در حال حاضر یک اسپانسر به رسمیت شناخته می‌شود که همان اسپانسر فعلی باشگاه است.

* بنابراین شرایط موجود، مشکلاتی را برای اسپانسر فعلی باشگاه ایجاد نمی‌کند؟

– آنچه مورد تاکید هیأت مدیره قرار دارد، این است که در حال حاضر شرکت بهنام پیشرو کیش اسپانسری است که با آن قرارداد داریم و آنها فعالیت خود را دنبال می‌کنند. صرف نظر از بعضی بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها، اسپانسر باشگاه به خوبی و با قدرت و مطمئن کار خود را انجام می‌دهد. به تعهدات پایبند بوده‌اند و تعامل خوبی وجود دارد.

* آیا 70 درصد سهام شرکت SISجزو دارایی‌های باشگاه بود و وقف شده است؟

– درباره میزان سهامی که متعلق به باشگاه است بین 70 تا 85 درصد بحث وجود دارد که در حال بررسی و جمع بندی اسناد هستیم. البته ابتدا باید شرکت را بررسی کنیم و ببینیم چه چیزی به باشگاه منتقل می‌شود. قصد نداریم خیلی ریز وارد بحث شویم اما هم از نظر شکلی و هم از نظر ماهوی درباره این قرارداد و بعضی قراردادهای دیگر بحث وجود دارد که پیگیری می‌شود و جلساتی هم با طرف‌‌های مقابل داریم. یک مساله کلی هم این است که هر نوع قراردادی که نسبت به آن ادعایی وجود دارد، باید در باشگاه ثبت و ضبط باشد.

* از دیگر مسائل روز هم باید به موضوع کشتی گیران اشاره کرد؟

– باشگاه برای این کشتی گیران که اکثر آنها اعضای تیم ملی هم هستند احترام زیادی قائل است. جلسات خوبی هم با آقایان؛ غلامرضا و مراد محمدی داشته‌ایم. این موضوع توسط دایره حقوقی باشگاه در حال پیگیری است. دایره حقوقی هم تاکید دارد که در زمان مقرر نسبت به اعتراض اقدام کرده است و مسائل در آن بخش دنبال می‌شود. از مسائل مطرح، همان عدم ثبت و ضبط قراردادها در باشگاه است و اینکه صلاحیت افراد برای انعقاد قرارداد باید بررسی شود.

البته این‌ها مربوط به بخش حقوقی ماجرا می‌شود که باشگاه بنابر وظایف کاری باید انجام دهد، اما آنچه غالب‌تر است اینکه باشگاه تمایل به حل این مشکل در خارج از فضای حقوقی دارد، به شکلی که احترام و شأن پرسپولیس و کشتی‌گیران عزیز حفظ شود.

در این ارتباط، هم با آنها صحبت کرده‌ایم و هم موضوع در هیأت مدیره مطرح شد که چنین رویکردی وجود داشت. می‌خواهیم به گونه‌ای عمل شود که هم باشگاه در چارچوب قانون حرکت کند و هم رضایتمندی عزیزان کشتی‌گیر را داشته باشیم. البته در همینجا تاکید می‌کنم، مباحثی چون اخذ حکم تخلیه یا پلمپ باشگاه جدا از تائید یا تکذیب این مطالب از نظر حقوقی جایی برای بحث ندارد و دلیل برای ورود به آن نیست.

* ثبت رسمی برند پرسپولیس در چه وضعیتی قرار دارد؟

– یکی از تکالیف که به هیات مدیره و به من به عنوان عضو هیأت مدیره محول شده است، فراهم آوردن مقدمات انتقال باشگاه به بخش خصوصی است. ثبت برند باشگاه در ثبت شرکت‌ها نیز در همین راستا دنبال می‌شود. البته اقدامات لازم صورت گرفته و مراحل اداری پایانی در حال انجام است تا پس از آن نسبت به ثبت علامت تجاری باشگاه در گروه‌های مختلف را انجام بدهیم. این اقدامات در حالی انجام می‌شود که حکم نهایی دادگاه هم بر تعلق برند پرسپولیس به باشگاه پرسپولیس تاکید دارد.

* در یکی از نشست‌های هیات مدیره درباره پرونده ژوزه هم بحث شد، پرونده شکایت وی به کجا رسیده است؟

– بین باشگاه و ژوزه اختلافی وجود دارد. باشگاه وکیل استخدام کرده است و اتفاقا جلسه‌ای با ایشان دارم تا پرونده را بررسی کنیم. ایشان ادعای طلب دارند. همانطور که باشگاه ادعای متقابلی را مطرح کرده است.

* جایگاه کمیته انضباطی در دوره جدید فعالیت باشگاه، چگونه تعریف شده است؟

– وجود نظم و انضباط در تمام زمینه‌های کاری، مالی و غیره از اعضای هیأت مدیره باشگاه تا تمام بخش‌های زیر مجموعه یک امر ضروری است و همه مکلف به رعایت مسائل انضباطی و آئین‌نامه‌ای هستیم. جایگاه کمیته انضباطی در ساختار جدید باشگاه تقویت می‌شود و قدرت و صلابت احکام صادره توسط آن برای ما مهم است.

* توجه به مسائل حقوقی در فعالیت‌های باشگاه و به شکل گذشته است یا تغییرات محسوسی را شاهد خواهیم بود؟

– برای نخستین مرتبه این اتفاق روی داده که وقتی هیات مدیره جدید انتخاب می‌شود، نگاه حقوقی خاصی وجود دارد. حتی در یکی از بندهای ابلاغ وزیر بر نگاه حقوقی نسبت به تصمیمات هیات مدیره تاکید شده است. همچنین برخلاف بعضی گمانه‌زنی‌ها نگاه وزارت به این سمت و سو است که باشگاه به سمت خصوصی‌سازی پیش برود و خواسته شده با نگاه حقوقی، شرایط به شکلی باشد که این خصوصی‌سازی در حین اجرا یا پس از آن، دچار اشکال نشود.

قطعا در دوره جدید ما فقط یک نوع قرارداد خواهیم داشت که آن هم قراردادهای ثبت شده در باشگاه با رعایت تمام ضرورت‌های شکلی و ماهوی حقوقی است. قراردادهایی هم که در گذشته منعقد شده از نظر علت و شرایط تنظیم کاملا بررسی می‌شوند و همه این اقدامات برای آن است که هیچ حقی از پرسپولیس و مردم تضییع نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا