گوناگون

چگونه فرزندان را نمازخوان بار بیاوریم؟ ‌

سرپرست معاونت قرآن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: اگر فرزندان در محیط خانواده ببینند که پدر و مادرشان با شنیدن صدای اذان وضو می‌گیرند و برای اقامه نماز می‌ایستند به پیروی از پدر و مادر خود سجاده‌های کوچک خود را پهن می‌کنند و در کنار اولیاء خود به نماز می‌ایستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‌علی چراغی‌پور‌، ، امروز 20 مهر در اختتامیه جشنواره«یاوران کوچک نماز» با بیان اینکه هر فعالیت‌ مذهبی و قرآنی و بخصوص نماز مورد قبول خداوند است، اظهار کرد: اگر کسی پیدا شود که همه دستورات الهی را انجام دهد اما نمازش را نخواند هیچ یک از اعمالشان در درگاه الهی پدیرفته نمی‌شود.

چراغی‌پور ضمن بیان اینکه اولیاء بهترین الگوها برای فرزندان خود هستند و ‌امام علی(ع) به عنوان اولین شهید محراب بهترین الگو برای ما والدین است، گفت: از مهم‌ترین شیوه‌های تعلیم و تربیت، روش الگوگیری است، اسلام هم برای تربیت و تعالی انسان‌ها، بر این اصل مهم تأکید کرده است و والدین باید از شخصیت‌هایی مانند امام علی(ع) الگوگیری کنند. ‌

وی در ادامه افزود: اولیاء برای بسیاری از فعالیت‌های غیر دینی حاضر به پرداخت هزینه‌های زیادی هستند اما در مسائل دینی و مذهبی حاضر به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیستند و فرزندان با داشتن چنین الگوهایی چگونه می‌توانند به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنند.

چراغی‌پور با اشاره به اینکه جشن تکلیف در آغاز زندگی فرزندان، می‌تواند آنها را دگرگون کند و نقش مهمی در حفظ نظام ارزشی و تربیتی جامعه داشته باشد، اظهار کرد: اولیاء باید به این مقطع زمانی اهمیت بیشتری دهند، در حالی که بیشتر والدین حاضر نیستند در جشن تکلیف فرزندان خود شرکت کنند اما در جشن تولدهای بزرگی که برای کودکان خود می‌کنند هزاران نفر را دعوت می‌کنند و هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند و این اشتباه است.

سرپرست معاونت قرآن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: در سن 9 سالگی که دختر بچه‌ها به سن تکلیف می‌رسند این وظیفه پدر و مادر است که به آنها بیاموزند که اینک شما به سنی رسیده‌اید که باید حجابتان را رعایت کنید و آموزه‌های قرآنی را بیشتر و جدی‌تر از سنین کودکی باید پیش گرفت.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا