گوناگون

کاهش چشمگیر حجم آب ۵۲ سد کشور

حجم آب ۵۲ سد کشور ازجمله سدهای استقلال، دوستی، لار، کرخه، پانزده خرداد و وشمگیر تا پایان هفته گذشته به کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

به گزارش تسنیم، حجم آب ۵۲ سد کشور ازجمله سدهای استقلال، دوستی، لار، کرخه، پانزده خرداد و وشمگیر تا پایان هفته گذشته به کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

در پایان هفته گذشته ۲۵ سد ازجمله سدهای شهید عباسپور، دز، ایلام، آغچای، کوثر، بافت، کینه‌ورس و کارون۳ که ۱۵ درصد از ظرفیت کل مخازن کشور را تشکیل می‌دهند، بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

همچنین حجم آب ۲۷ سد کشور ازجمله سدهای البرز، بوکان، خمیران، سبلان، پیشین، کارون۴، زیردان و کرج که ۲۲ درصد از ظرفیت کل مخازن کشور را تشکیل می‌دهند، تا پایان هفته گذشته به بین ۷۰ تا ۹۰ درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۲۸ سد کشور در زمان حاضر بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پرشدگی دارند که از آن جمله می‌توان به سدهای ارس، گاوشان، گتوند علیا، تهم، شمیل و نیان، گلستان۲، اکباتان، کمال صالح و شهید رجایی اشاره کرد که ۱۹ درصد از ظرفیت کل مخازن کشور را تشکیل می‌دهند.

همچنین در پایان هفته گذشته ۲۰ سد ازجمله زاینده‌رود، رییسعلی دلواری، ماملو، ستارخان، گلستان، علویان و سفیدرود که ۹ درصد از ظرفیت کل مخازن کشور را تشکیل می‌دهند، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

براساس این گزارش، در زمان حاضر ۳۶ درصد از سدهای کشور کمتر از ۴۰ درصد پرشدگی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا