گوناگون

برنامه‌ریز حلقه گمشده توسعه “تعاونی‌”ها

2377124 219غلام‌رضا طاهری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: علت ضعف تعاون در سال‌های اخیر عدم توجه به آن در نظام برنامه‌ریزی کشور است.
 
وی ادامه داد: با برنامه‌‌های پیش‌روی کشور چه برنامه‌های توسعه و چه برنامه‌های اقتصادی شرایط مناسب بخش‌ تعاون و سهام آن از اقتصاد به درستی تعریف نشده است.
 
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه همگرایی تعاون با دیگر بخشهای اقتصادی لازم است گفت: همگرایی بین بخش تعاونی با تمام زیربخش‌های اقتصاد به ویژه بخش‌ خصوصی سبب کاهش وابستگی‌ها به اقتصاد دولتی شده سپس این مهم نیاز به برنامه‌ ریزی دارد.
 
طاهری تأکید کرد: باید درک درستی از تعاون در جامعه داشته باشیم و باتوجه به تجربه مردم در مشارکت در بخش‌های تعاونی به ویژه در سال‌های اول انقلاب به نظر می‌رسد با یک برنامه‌ریزی اصولی می‌توان این مهم را تقویت کرد.
 
وی با بیان اینکه بخش توسعه تعاون در گرو اقتصاد مقاومتی است گفت: از اصول بنیادین اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است که این امر فقط با تعاون امکان‌پذیر است.
 
این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: تعاون برای توسعه نیازمند اقدامات انقلابی است که این مهم فقط در سایه اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی امکان‌پذیر است.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا