گوناگون

وزیر نیرو: توان توسعه نیروگاه های تجدید پذیر در کشور وجود دارد

81198238 5755891

حمید چیت چیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از نیروگاه فتوولتاییک دو منظوره و سه توربین بادی شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی در تبریز، ظرفیت نصب نیروگاه های کشور را 70 هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر 50 هزار مگاوات برق تولید و در شبکه ها توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه احداث نیروگاه های هیبریدی برای استفاده از منابع مختلف انرژی های تجدید پذیر دردنیا شناخته شده است، افزود: نیروگاه های تلفیقی به منظور استفاده از انرژی های بادی و خورشیدی با هدف تولید 24 ساعته برق و تامین مستمر نیاز مصرف کننده ایجاد می شود.

چیت چیان با بیان اینکه 15 درصد از نیروی برق تولید شده در نیروگاه های کشور در شبکه توزیع هدر می رود، اظهارکرد: نیروگاه های فتوولتاییک به دلیل نزدیکی به شبکه توزیع 25 درصد کمتر از دیگر نیروگاه ها تلفات انرژی دارند.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه های خورشیدی قابل احداث در واحدهای کوچک حتی خانگی است، گفت: استفاده از فناوری های روز در نقاط دور افتاده از مزایای این نیروگاه هاست.

وزیر نیرو با اعلام اینکه بر اساس قانون 50 درصد هزینه سرمایه گذاری برای نیروگاه های خورشیدی توسط دولت پرداخت می شود، افزود: کسانی که سامانه های تولید برق تجدیدپذیر ایجاد کنند، می توانند مازاد مصرف را وارد شبکه کرده و به ازای هرکیلووات ساعت چهار هزار و 330 ریال (10 برابر قیمت متوسط فروش برق دولتی) دریافت کنند.

وی گفت: استفاده از انرژی های نو علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی در راستای حفاظت از محیط زیست حایز اهمیت است.

نیروگاه فتوولتاییک دو منظوره ساختمان ستادی شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی به همراه دو واحد نیروگاه بادی و یک واحد نیروگاه هیبریدی در تبریز با حضور وزیر نیرو ، مدیرعامل توانیر، مدیرعامل آبفای کشور و معاون وزیر نیرو در امور آب بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو در سفر چهار روزه خود به آذربایجان شرقی که از بعد از ظهر روز چهارشنبه آغاز شد، از طرح های در دست اجرا در حوزه مسوولیت این وزارتخانه بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی این طرح ها قرار می گیرد.

وی که به دعوت جمعی از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی به این استان سفر کرده است، عصر چهارشنبه به منظور آگاهی از مشکلات شهرستان بستان آباد در نشستی با نماینده این شهرستان در مجلس، فرماندار و مدیران این شهرستان حضور شرکت کرد.

وزیر نیرو در ادامه برنامه سفر خود، کلنگ نیروگاه هریس را به زمین زد.

بازدید از سد شهریار میانه، تصفیه خانه سراب، سد پیغام چای کلیبر و سد گلفرج جلفا از برنامه های روز دوم سفر وزیر نیرو به آذربایجان شرقی است.

چیت چیان روز شنبه و در روز چهارم سفر خود از سد علویان مراغه، تصفیه خانه بناب و طرح انتقال آب رودخانه زاب بازدید خواهد کرد.

587/7232/245

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا