گوناگون

برداشت بیش از 81 هزار تن میوه هلو و شلیل از باغات سیاه ریشه نکا

81232909 5815404

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ˈحسن سلیمیˈ روز پنجشنبه درگفتگویی اظهار داشت: برداشت میوه از سه هزار هکتار باغات سیاه ریشه (هلو و شلیل) شهرستان نکا که چند هفته قبل در این شهرستان شروع گردید، همچنان ادامه دارد.

وی پیش بینی نمود در سالجاری با میانگین عملکرد تولید 27 تن میوه در هکتار بیش از 81 هزار تن میوه هلو و شلیل از باغات فوق تولید گردد.

همچنین گزارش دیگر این روابط عمومی حاکی است در سطح یک هکتار از زمین های کشاورزی روستای نوآباد شهرستان سوادکوه برداشت و عرقگیری از گیاه دارویی نعناع فلفلی آغاز شد .

ˈ علیرضا مرادیان ˈ مدیرجهادکشاورزی سوادکوه در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به اینکه در سال های اخیر کشت و استفاده از گیاهان دارویی مورد توجه خاصی قرار گرفته است، در سالجاری کشت گیاه دارویی نعناع فلفلی در سطح یک هکتار از زمین های کشاورزی روستای نوآباد شهرستان سوادکوه انجام گرفت.

او با اشاره به آغاز برداشت گیاه دارویی نعناع فلفلی از زمین های فوق پیش بینی نمود در طی سه چین برداشت، بالغ بر 20 تن نعناع تر و بیش از 15 هزار لیتر عرق استحصال گردد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به نیاز روز افزون جامعه به مصرف گیاهان دارویی، گام های موثری در جهت افزایش سطح زیر کشت این گیاهان با ارزش صورت گیرد.ک/1

608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا