Mihanpostپیشنهاد سردبیررپرتاژ

راهنمای دریافت خدمات غیرحضوری قضایی

برای انجام امور قضایی در حال حاضر، دیگر لازم نیست از ابتدا به صورت حضوری مراجعه کنید و پس از صرف زمانی زیاد و مراحل مختلف، نوبت رسیدگی به امور قضایی خود را دریافت کنید.

سامانه نوبت دهی دریافت خدمات غیرحضوری قضایی برای تسهیل امور قضایی و همچنین پاسخگویی و گرفتن نوبت قضایی غیر حضوری راه اندازی شده است.

با ثبت اطلاعات فردی، مدارک مورد نیاز، محل مراجعه و واحد قضایی مورد نظر، علت مراجعه، شخص ملاقات شونده، روز و ساعت مراجعه به واحد مورد نظر می­توان نوبت مراجعه را به آسانی دریافت کرد و از این طریق بدون مراجعه مستقیم، امور خود را پیگیری و در وقت و هزینه صرفه جویی نمایید.

نکته اول برای استفاده از سامانه دریافت نوبت قضایی آن است که ابتدا باید مراحل ثبت نام الکترونیکی و احراز هویت در سامانه ثنا را طی کرده و دارای حساب کاربری شخصی در این سامانه باشید.

اگر نیاز به اطلاعات کاملی در مورد نحوه استفاده از سامانه دریافت نوبت قضایی دارید، تا پایان این مقاله با یوآیدی همراه باشید.

چطور وارد سامانه نوبت دهی قضایی شویم؟

برای بهره مندی از خدمات این سامانه و دریافت نوبت قضایی، ابتدا باید وارد درگاه خدمات الکترونیک قضایی شوید و سپس از نوار ابزار سمت راست، مورد سامانه نوبت دهی قضایی را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد مواردی که از شما خواسته می­شود مربوط به اطلاعات حساب کاربری شما در سامانه ثنا می­باشد که پیش از این باید در این سامانه ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت و دریافت حساب کاربری را طی نموده باشید.

پس از تایید نام کاربری و رمز عبور شما در سامانه ثنا، وارد سامانه دریافت نوبت قضایی خواهید شد و میتوانید نسبت به گرفتن نوبت قضایی اقدام نمایید.

چگونه از این سامانه برای دریافت نوبت استفاده کنیم؟

پس از طی مراحل گفته شده در بخش پیشین و ورود به صفحه اصلی سامانه، می­توانید نوبت مراجعه حضوری به واحد قضایی مورد نظرتان را دریافت کنید.

ابتدا در صفحه اصلی می­بایست از میان کادرهای مربعی، مورد نوبت دهی قضایی را انتخاب نمایید.

در پنجره باز شده مواردی مانند ثبت نوبت، پیگیری نوبت، ابطال نوبت و چاپ نوبت وجود دارد که برای گرفتن نوبت قضایی باید ثبت نوبت را انتخاب نمایید.

سپس در صفحه بعد برای ثبت نوبت ۵ مرحله نمایش داده می­شود که برای گرفتن نوبت قضایی طی کردن این ۵ مرحله الزامی است.

در مرحله اول از میان علت های موجود علتی را که برای آن نیاز به مراجعه حضوری به شعبه مورد نظرتان دارید را انتخاب نمایید، علت ذکر شده باید یکی از علل موجود در فهرست باشد، همچنین در انتخاب علت مراجعه دقت کنید زیرا که علت انتخاب شده گزینه های مرتبط را در صفحات بعدی به شما نمایش خواهد داد.

در قسمت بعد و مرحله دوم، سامانه متناسب با علت انتخاب شده در مرحله اول، مدارکی را که جهت مراجعه حضوری باید همراه داشته باشید را نمایش خواهد داد، به طور مثال اگر دلیل مورد نظر شما اجرای حکم باشد مدارک مورد نیاز شما مواردی مانند کارت ملی، شناسنامه و تصمیم نهایی خواهد بود.

مرحله سوم مربوط به ثبت اطلاعات تکمیلی است، در این مرحله پس از وارد کردن شماره پرونده و ردیف فرعی، جهت تطبیق اطلاعات وارد شده با پرونده شما و ارتباط آن با شناسه ثنای شما در سامانه، گزینه بررسی اطلاعات پرونده فوق را انتخاب نمایید.

همچنین برای نمایش فهرست پرونده های خود از گزینه فهرست پرونده های من نیز می­توانید استفاده کنید، در ورود اطلاعات خواسته شده دقت کنید زیرا در صورتی که اطلاعات وارد شده شما صحیح باشند وارد مرحله چهارم خواهید شد.

محل مراجعه حضوری شما در مرحله چهارم معین می­شود، در صورتی که علت مراجعه شما از بین مواردی باشد که نیاز به ورود پرونده را داشته باشد، در این بخش واحد قضایی بصورت بصورت خودکار انتخاب می­شود و شما قادر به انتخاب محل نخواهید بود.

در صورتی که علت انتخابی از مواردی باشد که نیاز به ورود پرونده را نداشته باشد واحد قضایی مورد نظر و سمتی که می­خواهید با وی ملاقات کنید توسط شما تعیین می­گردد و می­توانید آن­ها را انتخاب نمایید.

در مرحله پنجم می­توانید تاریخ و ساعت مراجعه حضوری خود را با استفاده از تقویم نمایش داده شده در این صفحه معین کنید.

در پایان مراحل، اطلاعات وارد شده توسط شما به صورت کامل نمایش داده می­شود، درصورتی که تمامی موارد مورد تایید شما بود با انتخاب گزینه چاپ نوبت ثبت شده و کد رهگیری برای پیگیری نوبت به شما داده می­شود و فرایند گرفتن نوبت قضایی به صورت کامل انجام می­پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا