Mihanpostاقتصادیبازارحقوقی

جزئیات بازگشت دوباره ایران کد و طرح شبنم

به گزارش میهن پست -سیدعلی معصومی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود به دلیل برخی از ایراداتی که چند تن از وزرا به قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز گرفته اند، این قانون تنها یک ماه اجرایی شده و پس از آن متوقف شده است؟ گفت: اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز متوقف نشده است؛ قانونی که به تصویب مجلس رسیده است، لازم الاجرا است و هیچگونه بحثی در دولت برای توقف اجرای این قانون صورت نگرفته است.

این مقام مسئول در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از انتقادات را مربوط به اجرای ماده ۱۳ قانون که مربوط به کد رهگیری کالا بود، ذکر کرد و با بیان اینکه البته این انتقادات از قبل هم مطرح بوده است، افزود: طرح “شبنم” و کلیات “کدینگ کالا” به تصویب دولت رسیده است و توقف اجرای این طرح، مقطعی و موردی است و این توقف مقطعی برای این است که ایرادات آن برطرف شود و در آینده با رفع ایرادات اجرا خواهد شد.
وی با تاکید بر انکه اصل اجرای این طرح مشکلی نداشت و اجرای “کدینگ کالا” به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسیده است، عنوان کرد: اصل ماجرا پذیرفته شده است و اختلافی در این زمینه نیست و فقط قرار است در مورد کیفیت و دامنه اجرایی آن در دولت تصمیم گیری شود. بحث اصلی بر سر دامنه کالاها و حجم مصرف آنها است.

منبع:mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا