Mihanpostگوناگون

مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی وجه اشتراک عاشورا و ۱۳ آبان

به گزارش خبرنگار مهر، علی شیرخانی، یکشنبه در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان روز دانش آموز و استکبار ستیزی، بیان کرد: وجه اشتراک قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا و سه مناسبت تاریخی ۱۳ آّان در سال های مختلف، مبارزه با ظلم، حرکت در مسیر ارزش های دینی و استکبار ستیزی است.

وی با بیان اینکه اباعبدالله الحسین (ع) در قیام عاشورا با هدف مبارزه با ظلم و جور زمان خویش به پاخواست، گفت: دانش آموزان بسیجی نیز با با تاسی از فرهنگ عاشورا در مقابل مستکبران ایستادگی و جان خود را در این راه فدا کردند.

معاون فرهنگی، پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید به فلسفه و هدف قیام عاشورا توجه کرده و در این زمینه تفکر داشته باشند، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان این مرز و بوم باید با آگاهی ادامه دهنده راه سرخ شهدای عاشورا تا قیام امام زمان خود باشند.

شیرخانی با اشاره به قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش، افزود: نوجوانان این مرز و بوم از چگونگی شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش و ظلمی که به آنها شد آگاهند و باید اهداف این امام بزرگوار را نیز شناخته و در آن مسیر حرکت کنید.

وی با بیان اینکه وجه اشتراک این حوادث احیا دین و برقراری فرهنگ اسلامی است، اضافه کرد: شما دانش آموزان که آینده سازان ایران اسلامی هستید باید با شرکت در عزاداری ها و تکیه های به اصل و اساس قیام امام حسین (ع) توجه کرده و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

معاون فرهنگی، پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری این جلسات راهی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بیان دلاورمردی های کسانی است که جان خود را که ارزشمندترین دارایی است در راه حفظ اسلام و ارزش های دینی فدا کردند.

حرکت در مسیر ارزش های دینی وظیفه امروز

شیرخانی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه ما ادامه راه شهدای کربلا و شهدای انقلاب است، افزود: نوجوانان و جوانان با حفظ عفاف و حجاب و حرکت در مسیر ارزش های دینی می توانند از خون شهدا پاسداری کنند.

وی با تبریک به مناسبت هفته دانش آموز به نوجوانان، تصریح کرد: هفته بسیج دانش آموزی به واسطه غیرت و فداکاری و ایثار شهیدی از جنس عاشورائیان، نامگذاری شده و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و هفته بسیج دانش آموزی هدیه جانفشانی این عزیز است.

معاون فرهنگی، پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به فضایل شهید حسین فهمیده و موفقیت های وی در عرصه تحصیل علم و دانش، افزود: دانش آموزان انقلابی که به فرمان امام خمسنی (ره)، انقلاب و ارزش های اسلامی جان خود را فدا و اسلام و انقلاب را ماندگار کردند.

شیرخانی با تاکید بر اینکه نوجوانان امروز جامعه ما چون غیورمردان کوچک دوران انقلاب و سروقامتان کربلا می توانند ادامه دهنده راه آنان باشند، بیان کرد: امروز وظیفه شما دانش آموزان آگاهی از توطئه های فرهنگی دشمنان و خنثی کردن اهداف پلید آنان است.

برگزاری مراسم احلی من العسل در استان مرکزی

وی در بخش دیگری از سخنان به برگزاری مراسم احلی من العسل در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: این مراسم در بین دانش آموزان و نسل جوان به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم ابن الحسین (ع) که مرگ را از عسل شیرینتر می دانست در استان مرکزی برگزار شد.

برگزاری مراسم احلی من العسل در استان مرکزی تصریح کرد: نوجوانان امروز با تاسی از این نوجوانان فداکار باید پیرو ولایت فقیه بوده و در همه امور پشتیبان ایشان باشند.

تفکر نوجوانان با الگوگیری از امام حسین (ع) شکل گیرد

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اراک، در این مراسم با تاکید بر اینکه امروز اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان باید دنباله رو تفکر امام حسین (ع) باشند، گفت: اگر دانش آموزان اندیشمند و متفکر جامعه اسلامی، در راستای تفکر حضرت حسین ابن علی (ع) باشد، این تفکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را در پی خواهد داشت.

ابوالفضل بادرستانی گفت: ترویج فرهنگ شهید و شهادت و جبهه تشیع در جامعه به عنوان یکی از اصول و عقاید اساسی ملت ایران ضروری است.

وی با اشاره به سه مناسبت تاریخی ۱۳ آبان، افزود: تقارن این روز با عاشورای حسینی نشان از مبارزه حق علیه باطل در طول تاریخ بوده و حقانیت مظلوم در برابر ظلم و جور طاغوت بر جهانیان پوشیده نیست.

حق همواره پیروز است

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اراک با اشاره به آیه ۷۶ سوره نساء، افزود: از ابتدای خلقت انسان ها در دو گروه خیر و شر بر زمین حکومت کرده و همواره گروه خیر که پیروان انبیا و اولیای الاهی بودند در صدد مبارزه با ظلم شیطان صفتان هستند.

بادرستانی با بیان اینکه مبارزه با ظلم و حرکت در مسیر ارزش های الهی از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است، گفت: در زمان امام حسین (ع) نیز ایشان به منظور مبارزه با ظلم و فساد حاکمان مستکبر و  احیای دین جدش، امر به معروف و نهی از منکر و برپایی نماز قیام کردند.

وی ادامه داد: پس از امام حسین (ع)، فرزندان ایشان در دوران مختلف تاریخ تا زمان حاضر در برابر ظلم پرچم عدالت را برافراشته و از مظلومان دفاع کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اراک با بیان اینکه در قرن حاضر نیز امام خمینی (ره) با تاسی از نهضت عاشورا، در برابر رژیم طاغوت ایستادگی کرد، گفت: رزمندگان اسلام نیز همچون یاران امام حسین (ع) با پیروی از دستورات امام زمان خویش در برابر طاغوت ایستادگی کرده و پیروزی را از آن خود کردند.

بادرستانی با تاکید بر اینکه امروز نیز هر گروهی که مبارزه با حق داشته باشد در جبهه شیطان قرار گرفته و به گمراهی کشیده می شود، گفت: همه ما باید در جبهه اولیا الهی و فرهنگ حسینی حرکت کرده  تا بتوانیم به سعادت برسیم.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور مسئولان آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزای و دانش آموزان و معلمان برگزار شد، زنگ ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار نواخته و میثاق نامه با شهدا توسط یکی از دانش آموزان قرائت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا