Mihanpostگوناگون

مجموعه مهرانه می تواند به عنوان الگو در کشور مطرح شود

رئیس مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه مجلس به حوزه بهداشت و درمان در برنامه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: امسال ظرفیت خوبی برای حوزه بهداشت درمان کشور اندیشیده و اعتبارات خوبی برای این بخش مصوب شده است.

لاریجانی در حاشیه بازدید از مرکز رادیوتراپی، انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان (مهرانه) در گفتگو با خبرنگاران افزود: سال گذشته گام مهمی در زمینه بودجه بهداشت و درمان برداشته شد و یک بودجه بسیار خوب و مطلوب برای این بخش اختصاص داده شد تا مشکلات این حوزه تا حدودی مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه باید توجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان در کشور صورت گیرد روند موجود در زمینه رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان را  آرامبخش و مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: گامهای خوبی در زمینه رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان بخصوص بحث مربوط به بیماران صعب العلاج برداشته شده است و با توجه به اینکه بیماران صعب العلاج دارای هزینه های سنگین معالجه هستند رقم قابل توجهی به این بخش از حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه در طرح نظام سلامت وزارت بهداشت همه بیماران را تحت پوشش قرار داده و آرامش خوبی را در این حوزه بوجود آورده است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت خیرین در توسعه فعالیت های حوزه بهداشت و درمان گفت: مجموعه مهرانه نمونه خوبی از حضور فعال خیرین در حوزه بهداشت درمان کشور است.

لاریجانی مشارکت بیش از ۳۰ هزار نفر خیر در انجمن بیماران سرطانی استان زنجان را یادآور شد و اظهار داشت: فعالیت های صورت گرفته در انجمن بیماران سرطانی استان زنجان اعجاب آور و شگفت انگیز است و این فرایند باید در کشور تسری پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همبستگی جدی که در استان زنجان برای معالجه بیماران سرطانی وجود دارد نوعی احساس عاطفی بین مسئولان و مردم را ایجاد می کند تا برای رفع مشکلات بیماران سرطانی در استان زنجان فعالیت کنند.

وی گفت: مجموعه مهرانه برای من اعجاب آور بوده و مجموعه ای است که خیرین استان آن را انجام داده اند و می تواند به عنوان الگو در کشور مطرح شود.

لاریجانی در ادامه از حمایت مجلس از خیرین برای توسعه فعالیت ها در حوزه بهداشت و درمان کشور خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم تجربه مجموعه مهرانه به سایر نقاط کشور نیز تسری پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا