Mihanpostگوناگون

مدیریت واحد شهری یکی از نیازهای اصلی جامعه امروزی است

به گزارش خبرنگار مهر، حامد قادرمرزی شامگاه یکشنبه در دیدار نمایندگان مردم شهرستان های مختلف استان در مجلس با شماری از اعضای شوراهای استان کردستان اظهار داشت: عدم مدیریت واحد شهری در این استان عامل توسعه نیافتگی و عدم یکپارچکی مسئولان شده است.

وی افزود: اولین مسئله ‌ای که معضل جدی و اصلی در زمینه توسعه فعالیت های شوراها به شمار می رود  نبود مدیریت واحد شهری است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که برنامه ریزی، تعامل، دانش و تجربه از مولفه های مدیریت واحد شهری است، بیان کرد: متاسفانه این مولفه ها نادیده گرفته شده و نتیجه آن عدم توسعه یافتگی است.

قادرمرزی بیان کرد: متاسفانه یکی از ویژگی های جامعه محافظه کار ترس از تغییر است و انتظار می رود با فرهنگ سازی مناسب این عدم تغییر و تحول در بین آحاد جامعه از بین برود.

وی همچنین به بحث مطرح شده در مجلس در خصوص سلب اختیار شورا از انتخاب شهردار اشاره کرد و یادآور شد: در واقع اگر این اختیار از شورا سلب شود شورای شهر عملا بیکار می شود.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب شوراها در دیگر حوزه های بهداشتی، رفاهی، فرهنگی و علمی نمی توانند ورود پیدا کنند و اگر نظارت بر شهرداری هم از آنان گرفته شود عملا قدرت اجرایی در هیچ سازمانی را نخواهند داشت.

قادرمرزی گفت: باید با فرهنگ سازی مناسب این امر در بین مدیران به وجود آید که شورا رقیب دستگاه های اجرایی نیست بلکه یکی از بازوهای اجرایی برنامه های توسعه شهری است.

وی اظهار داشت: اگر شورا جایگاه واقعی خود را داشته باشد ۹۰ درصد از مراجعات به نمایندگان مجلس کم می شود چرا که شورا دستگاهی نظارتی است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: قانون اساسی پایه خوبی برای کار شوراهای اسلامی است و شهرداری تنها یک محور از فعالیت‌ های شورا ها است.

قادرمرزی بیان کرد: اگر طرح انتخاب شهردار با رأی مستقیم مردم در مجلس مطرح شود بسیار پسندیده و قابل قبول است اما خارج از این غیر منطقی به نظر می رسد.

جلسه نمایندگان مردم کردستان در مجلس با روسای شورای شهرهای استان شامگاه یکشنبه با محوریت بحث پیرامون طرح تغییر فرآیند انتخاب شهرداران که از سوی نماینده بوکان ارائه شده برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا