گوناگون

آتش سوزی جنگل های گیلان از مخاطرات جدی استان است

به گزارش خبرنگار مهر، افشین عزیزی شامگاه شنبه در جلسه مدیریت بحران استان افزود: اجرای برنامه های ساختاری برای کنترل بحران ها خیلی مهم است.

وي همچنین اظهار  داشت: مديريت جامع مخاطرات، تدوين نقشه راه، تفكر مهندسي و جامع در تصميم سازي ها و تصميم گيري ها و اجراي برنامه هاي ساختاري در كنترل بحران ها نيز بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: با توجه به حوادث و سوانحی که استان متاثر است سعی می شود برنامه های متناسب با آن تهیه، تدوین و اجرا شود   

وی در ادامه از تهیه نقشه مخاطرات بر مبنای تاثیراتی که بر زندگی مردم می گذارد از سوی مدیریت بحران استان اشاره کرد و افزود:  متاسفانه سیلاب های شهری خیلی زندگی مردم را متاثر می کند.

عزیزی با اذعان اینکه تعداد سیلاب های شهری در استان زیاد ولی تلفات جانی به همراه ندارد، گفت: در راستای این مهم ضمن تهیه نقشه و علت یابی، مشکلات مورد بررسی و برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه رشت، انزلی، آستانه اشرفیه، لاهیجان و  فومن از شهرهای مشکل دار استان گیلان بودند، افزود: در برنامه ریزی اولیه مطالعات دفع سیلاب ( پخش سیلاب )  انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: در مراحل بعدی با توجه به اعتبارات و امکانات فازهای متعددی تعریف و اقدام اصولی انجام گرفت.

وی همچنین از تسریع  اجرای پروژه های ساماندهی آب های سطحی طی هفت ماه امسال در استان خبر داد و افزود:  اجرای پروژه های ساختاری زمان بر است.

عزیزی در ادامه آتش سوزی جنگل های گیلان را از مخاطرات جدی استان  دانست و اذعان داشت:  مطالعات زیر بنایی مهار حریق جنگل ها انجام و برنامه های مدون به هیئت دولت پیشنهاد شده است.

وی در ادامه بر ضرورت تامین آب زراعی و آشامیدنی مطمئن در استان تاکید کرد و بیان داشت: سرمایه گذاری به جهت توسعه زیر ساخت های بخش خدمات استان امری ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به بحث زلزله اشاره کرد و گفت: برای مقابله با زلزله باید ساختمان های ایمن تری ساخته شود.

وی افزود: در بحث قوانین و مقررات، دانش فنی و  مصالح هیچ گونه کمبودی در استان وجود ندارد  اما در بحث نظارت باید جدی تر کار شود.

عزیزی همچنین با اشاره به اینکه آموزش عمومي عاملي مهم در كاهش اثرات بلاياي طبيعي است، اظهار داشت: استمرار برنامه هاي آموزشي در طول سال نيز در اين خصوص بسيار مهم و اساسي است و بايد در كنار آن، مديريت جامع، تجميع داده هاي اطلاعاتي ارتباطي و تدوين سناريوهاي اجتماعي را مورد توجه قرار داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا