گوناگون

واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد در تبریز ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده عصر شنبه در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اظهار داشت: این امر یکی از خواسته های مردم استان است زیرا برخی افرادی که خواستار تحصیل در واحدهای بین المللی هستند به ناچار به کشورهای همسایه می روند.

وی ادامه داد: اما در این میان همگی می دانیم که کیفیت این دانشگاه ها با دانشگاه های استان یکی نیست و این امر نیاز این استان به یک واحد بین المللی دانشگاه آزاد را روشن تر می کند.

جبارزاده با بیان این اینکه ایجاد این واحد می‌تواند در احیای جایگاه علمی فرامنطقه‌ای تبریز موثر باشد، گفت: استان آذربایجان شرقی به دلیل قرار داشتن در منطقه ای حساس و همسایگی با کشورهای دیگر نیاز بیشتری به احداث این واحد دارد.

وی ادامه داد: از تمام امکانات و منابع انسانی برای حمایت از تحقق این خواسته استفاده می‌کنیم و تمامی مسئولان و نمایندگان استان دست به دست هم می دهند تا شرایط ایجاد این واحد فراهم شود.

 دانشگاه آزاد از طرح‌های اقتصادی دانش‌بنیان حمایت می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از حمایت ویژه این دانشگاه از طرح های اقتصادی دانش بنیان خبر داد.

حمید میرزاده نیز در این جلسه اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش تنها به برگزاری جلسات و شعار دادن اکتفا نکنند و با برداشتن گام‌های عملی در این زمینه، کشور را به افق‌های برنامه‌های کلان علمی و اقتصادی نزدیک ‌تر کنند.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی هرگونه حمایت از این شرکت‌های دانش بنیان را دارد.

میرزاده ادامه داد: واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد باید به دور از وابستگی تمام به شهریه‌ها و افزایش درآمد از طریق فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در پیشرفت دانشگاه تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به تاسیس پارک فناوری در استان آذربایجان شرقی، از استاندار این استان خواست در بحث زیرساخت‌های این امر با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کند.

رضایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز هم در این جلسه تعداد دانشجویان این دانشگاه را بدون احتساب دانشجویان جدید و افزایش ظرفیت تکمیلی حدود 92 هزار نفر اعلام کرد و گفت: دو هزار نفر هیات علمی تمام‌وقت و چهار هزار و 245 نفر نیمه‌ وقت در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا