گوناگون

آغاز خرید تضمینی خرما در هرمزگان

مدیرتعاون روستایی استان هرمزگان گفت: خرمای تولیدی باغداران شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان و بستک در سراسراستان بجز حاجی‌آباد به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، حمزه رادمنش با بیان اینکه استان هرمزگان از قطب‌های تولید خرما در کشور است اظهارکرد: برای خرید تضمینی خرمای نخل‌داران استان هرمزگان مراکز خرید در نقاط مختلف استان ایجاد و کار خرید را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه سالانه 145 هزار تن خرما در استان هرمزگان تولید می‌شود گفت: عمده تولید خرما در شهرستان‌های میناب، رودان، حاجی‌آباد و بندرعباس صورت می‌گیرد.

رادمنش گفت: در راستای حمایت دولت از بخش کشاورزی خرید تضمینی خرما انجام می‌شود.

وی تصریح‌کرد: 10 مرکز خرید در استان هرمزگان خرمای کشاورزان را به صورت بسته‌بندی در کارتن‌های یک تا 10 کیلوگرمی خریداری می‌کنند.

مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان افزود: براساس قیمت تعیین شده خرمای درجه یک رقم مضافتی هر کیلوگرم 1185، خاصویی و کلیته 920 تومان، خنیزی و شاهانی و مرداسنگ 820 تومان و سایر ارقام 650 تومان خریداری می‌شود.

رادمنش بیان کرد: سازمان تعاون روستایی این آمادگی را دارد که تا 20 مهرماه خرمای تولیدی باغداران در سراسر استان هرمزگان و از ابتدای آبان‌ماه لغایت 30 آذرماه خرمای تولیدی در حاجی‌آباد را از دست باغداران بدون واسطه خریداری کند.

وی با بیان اینکه خرماهای خریداری شده در سردخانه‌ها تحویل می‌شود افزود: باغداران با دریافت 80درصد بهای محصول به مدت چهار ماه مهلت دارند محصول خود را تحویل گرفته و باقیمت بالاتری به فروش برسانند، درغیر این صورت 20 درصد مانده محصول بعد از این مدت در وجه باغداران پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، هرمزگان به لحاظ کشت نخیلات رتبه دوم و تولید محصول رتبه‌سوم کشوری پس از استان‌های کرمان و بوشهر را دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا