گوناگون

آغاز رسیدگی به 2558 شکایت انتخاباتی/ کشته شدن عاملان قطع انگشتان رای دهندگان در هرات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام آغاز رسیدگی به شکایات مطرح شده در مورد بروز تخلفات در جریان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بیشتر این شکایات را علیه کارکنان این کمیسیون دانست.

“نادر محسنی” سخنگوی کمیسیون گفت طی 48 ساعت پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دو هزار و 558 شکایت که 991 فقره آن علیه کارکنان این کمیسیون بوده، به ثبت رسیده است.

به گفته وی دفاتر کمیسیون کار رسیدگی به شکایات را تا دهم تیر در پایتخت و مرکز ولایت ها به پایان خواهند رساند. قرار است نتیجه نهایی شمارش آرا بلافاصله پس از رسیدگی به این شکایات اعلام شود.

خبر دیگر این که دو نفر از عاملان قطع کردن انگشتان رای دهندگان در ولایت هرات کشته شده اند. به گفته “صدیق صدیقی” سخنگوی وزارت کشور افغانستان این افراد در عملیات پلیس این ولایت در منطقه رباط سنگی کشته و 8 نفر دیگر از همقطاران آنها دستگیر شده اند.

بر این اساس یکی از افراد کشته شده “ملا شیر آقا” از سرکردگان طالبان است که دستور قطع کردن انگشتان شهروندان شرکت کننده در انتخابات را صادر کرده است. طبق این گزارش شبه نظامیان در جریان برگزاری انتخابات با بستن راه 11 نفر از رای دهندگان که در حال بازگشت از حوزه رای گیری به خانه هایشان بوده اند، انگشتان رنگی آنها را قطع کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا